15 marketingfogás, ami még több vásárlásra sarkall

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció - © Forrás: Celebrity Pix
Mindenkinek ennie kell az életben maradáshoz, de gyakran sokkal több termékkel hagyjuk el a boltot, mint amennyivel terveztük. Hányszor mondtuk el már, hogy: „Le volt értékelve” vagy „Én igazából csak egy kis nasit szerettem volna venni”? Megmutatjuk azokat a trükköket, amiket észrevétlenül vetnek be annak érdekében, hogy akaratlanul is többet vásároljunk.

1. Pozitív érzelmek

A modern marketing specialisták nemcsak termékeket adnak el, hanem hangulatot és életmódot is. Kis megvilágítás, fényes csomagolás, finom illatok: kész is az ünnepi hangulat!

2. A termék vonzóvá tétele

Pszichológusok bebizonyították, hogy ha az ember vízcseppeket lát, akkor késztetést érez a felfrissülésre. Illetve ha nagy betűkkel tüntetik fel az összetelt, akkor egészségesebbnek véli a terméket. Így újra és újra ugyanazt fogja venni.

3. Szép képek az ételről

Ezek arra valók, hogy megállítsák a vevőt a gondolkodásban. Arra emlékeztetik, hogy milyen finomak is ezek az ételek, ez a lényeg, és ez általában bejön.

4. Üzletelrendezés

A trükk egyszerű: a legnépszerűbb termékek mindig középen vannak!

5. Alacsony árak

Valahogy mindig találunk a leértékelt áruk polcain drágábbakat is elhelyezve. És persze, ha már ott vagyunk…

6. Főtt/sült ételes pult

A vásárlóban azt az érzetet kelti, hogy az üzletnek nincs mit titkolnia – hisz mindent előre tesznek – így feltétel nélkül megbízik majd bennük.

7. Külföldi termékek

A külföldi, idegen nyelven írt címkével ellátott árut a vevő exkluzívabbnak látja, így kifizeti érte az igencsak túlzó árat is.

8. Méretváltozás

A sültkrumpli adagok mérete a duplájára nőtt az elmúlt 40 évben. Ahogy a tejé, vajé stb. Legtöbbször észre sem veszik.

9. Étrend-kiegészítők okozta függőség

A cukor függőséget okoz, ezt mindenki tudja. Ám vannak olyan „rejtélyes” pótszerek is, amiket előszeretettel vásárolunk, de az eredmény ugyanaz lesz.

10. Finom illat

Tudósok szerint a „meleg” illatok pénzköltésre sarkallnak, míg a „hidegek” ezt az ingert nem idézik elő.

11. Szemmagasságba helyezett termékek

Léteznek úgynevezett „népszerű-pontok”, ahová az emberek jobban fókuszálnak. Nos, ide kerülnek a legnépszerűbb és legdrágább termékek.

12. „Egészséges” ételek

A most divatos trendnek megfelelően sok vevő még többet vásárol, ha azt hiszi, hogy egy termék bio. Még akkor is ha nem az, csak a cimke és a dupla ár hirdeti annak.

13. Hamis megtakarítás

Mindenki szereti a leértékelt termékeket. Viszont sok helyen alkalmazzák azt a trükköt, hogy az egyik polcon ott virít az „Akció” felirat, a másik polcon ugyanaz a termék pedig teljes áron van kitéve. De, ilyenkor az egyik vagy nagyobb vagy kisebb kiszerelésű, mint a másik, így igazából teljesen mindegy melyiket vesszük meg, nem spórolunk.

14. Kellemes zene

Főleg kávézókban és éttermekben figyelhető meg, hogy ahol kellemes, lágy zene szól, ott az emberek hajlamosak 10%-al többet költeni, mint egyébként.

15. Celebek a reklámokban

A recept egyszerű: ő is ezt eszi/tőlünk vásárol. Ha a nevét adja hozzá, akkor csak jó lehet!

Forrás: Brightside


Forrás: Bored Panda
Ismerős az érzés, mikor elmegyünk a boltba, eltervezzük, hogy mit fogunk főzni vagy enni? Izgatottak vagyunk, gyorsan telik a kosarunk. De néha hazaérve olyan meglepetésben lehet részünk, ami több, mint bosszantó. A világ legkiábrándítóbb répája. Kicsit több a zöld a görögdinnyében, mint k...

husi
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Hogyan állapítsuk meg már a boltban, hogy friss-e a csomagolt csirke hús, vagy sem? Persze, nyilván ott van a terméken a fogyaszthatóság dátuma, ám ettől még nem tudhatjuk, mikor vágták le pontosan az állatot, sem pedig az nem derül ki, pontosan mikor csoma...








hirdetés