8 km hosszú kerékpárút épült Zsurk, Záhony és Győröcske között

A Felső-Tisza-vidéki
Környezetvédelmi és Vízügyi
Igazgatóság és három
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei
önkormányzat összefogásával
egy 8 km hosszú kerékpárút
épült meg Zsurk, Záhony és
Győröcske között az
Észak-Alföldi Operatív Program
keretében.


A projekt összköltsége 263, 5
millió forint. Az új szakasszal
együtt már 95 km
kerékpárúton folyhat
eredményes
árvízvédekezés és
kerékpározás
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye folyóinak
töltésén.

Kóthay László, a
Környezetvédelmi és
Vízügyi Minisztérium
vízügyi szakállamtitkára adta
át hétfő délelőtt
Győröcske
árvízvédelmi
töltésén azt a 8 km hosszú
kerékpárutat, amely a
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei
Záhony, Zsurk és
Győröcske között
épült meg. A beruházás az
Észak-Alföldi Operatív Program
keretében 263, 5 millió forintból
valósult meg (támogatás 224
millió forint, önerő 39,5
millió forint), a Felső-Tisza-vidéki
Környezetvédelmi és
Vízügyi Igazgatóság és
három Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei
önkormányzat
összefogásával. Az új
szakasszal együtt már 95 km
kerékpárúton folyhat
eredményes
árvízvédekezés és
kerékpározás
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye folyóinak
töltésén.


Az első rendű
árvízvédelmi védvonalon
megépült 7330 m hosszú
kerékpárút több
helyen csatlakozik belterületi utakhoz,
kerékpárutakhoz, melyek 692 m
hosszúak, így Záhony,
Zsurk és Győröcske
között összesen 8022 m hosszú
kerékpárút
valósult meg. A belterületek
megközelítéséhez több
lejáró rámpa is
készült. Az új
kerékpárút
létesítésének a
célja az volt, hogy
Győröcskétől Zsurk
községig épüljön
összefüggő
kerékpárút. Az út
összeköti a folyó egyazon
partján fekvő településeket,
lehetővé teszi a biztonságos
közlekedést, segíti a falusi
turizmust, és áttételesen
biztosítja a térség
fejlődését.


A Felső-Tisza-vidéki
Környezetvédelmi és
Vízügyi Igazgatóság
számára nemcsak turisztikai
szempontból fontos a
kerékpárutak
építése, az
árvízvédelmi
töltéseken kialakított burkolt utak
az árvízi védekezést is
segítik. A közelmúlt
rendkívüli
árvízvédekezései
során nyert tapasztalatok azt
bizonyították, hogy a szilárd
burkolattal ellátott
töltéskoronákon a védelmi
anyagok beszállítása, a
gépek mozgása gyorsabb és
biztonságosabb. Az árvízi
védekezés mellett a fenntartási
munka végzése során is
szükséges az igazgatóság
számára, hogy bármilyen
időjárási
körülmények között
megfelelő biztonsággal lehessen
közlekedni. A tervezés során kiemelt
figyelmet fordítottak a
pályázók arra, hogy az
elkészítetett
kerékpárutakon a kerekes székes
mozgáskorlátozottak
közlekedése is biztosított legyen a
– középen süllyesztett –
trapéz formájú sorompók
beépítésével.








hirdetés