A bajnok kezdett a legjobban

Akt.:
A bajnok kezdett a legjobban
Mind az autósoknál, mind a motorosoknál teljes magyar dobogó alakult ki a szezonnyitó Aqua-Palace Kupa pénteki szuperspeciál szakaszán, az autósok között Fazekas Károly a motoros-quados mezőnyben pedig Somfai Mátyás volt a leggyorsabb – adta hírül a terep-rallye.hu.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az autósoknál színtiszta magyar mezőny alakult ki az Aqua-Palace Kupán, mivel a nevezési listán szereplő három cseh autó távol marad a küzdelmektől. Mivel magyar részről is vannak hiányzók, az autósok kissé foghíjas mezőnyben kezdték a szezont, mindössze kilenc páros gurult át a hajdúszoboszlói rajtdobogón. Rendhagyó módon a szervezők engedélyezték a versenyzőknek a prológ szakasz pályabejárását, a pilóták így kész itinerből teljesíthették a szakaszt.


Fazekas Károly bajnokhoz méltóan kezdte az évet, a rövid, 15 kilométeres bemelegítő szakaszon 10 másodperces előnyre tett szert. „A terv is az volt, hogy elöl menjünk holnap, bár ezzel a navigátorom nem teljesen értett egyet. Azért nagyon fontos elsőként rajtolni ezeken a pályákon, mert így nem kell majd porban autóznunk. Nagyon reméljük, hogy holnap is csak por lesz a pályán, nem pedig sár, bár utóbbira is felkészültünk, úgy állítottuk be a motorvezérlést, hogy jobban bírja majd az autó az esetleges saras pályát. A mai prológ rövid volt, de nagyon élvezetes, ha holnap is ilyen lenne, annak nagyon örülnénk” – értékelt 2011 magyar bajnoka.

Korda Erik a második helyre hozta be a Nissant, mégsem volt túl elégedett az eredménnyel. „Alapvetően minden rendben volt, úgy érzem a prológon kiautóztuk azt, ami bennünk és az autóban volt. Bár még nagyon az elején járunk, de úgy tűnik hogy a szabályváltozásoknak köszönhetően sem tudunk közelebb kerülni a nagymotoros autókhoz. Már az első 1 kilométeres egyenesben kaptunk kilenc másodpercet Karcsitól, ami nagyon sok, ehhez a képest bravúrként könyvelem el, hogy a további 14-en már csak 1 másodperccel voltunk lassabbak. Bár Szalay Balázst ma magunk mögött tudtuk tartani, hiú ábránd lenne azt gondolni, hogy ez holnap is ilyen egyszerű lesz, mi viszont holnapra sem tervezünk mást, mint eddig, nyomjuk ami a csövön kifér, aztán meglátjuk ez mire lesz elég.” – mondta Korda.

„Délután be lehetett járni a pályát, de mi nem éltünk a lehetőséggel, nem tartottam fontosnak. Egyrészt mert a terepraliban éppen az improvizálást szeretem, másrészt pedig biztos voltam benne, hogy nem ezen a szakaszon dől majd el a végső győzelem sorsa” – mondta Szalay a prológ után. ’” Belerázódásnak nem volt rossz ez a pálya, no és azt is megtapasztaltuk – bár efelől eddig sem volt kétségünk –, hogy az ellenfelek nagyon sietnek. Mi is ezt tesszük majd szombaton és vasárnap”

Különös dolog borzolta a kedélyeket Varga Imre Nissanjában, a negyedik helyen célba páros autójában ugyanis kigyulladt a GPS berendezés, de ezzel együtt is tartják rajtpozíciójukat, a célba a negyedik helyen érkezett. Az ötödik helyre egy elégedett pilóta Rónai Péter érkezett, aki bő fél év után ült vissza az Opel Antara versenyautóba. Kifogott péntek 13.-a Lónyai-Garamvölgyi kettősön, ugyanis elgörbült a Nissan vadonatúj gátlója. A páros így a hetedik helyen ért célba, de a hibát orvosolni tudták így holnap folytathatják a száguldást. Gombinak sem indult jól a szezon, nála a sebességváltó környékén adódtak gondok, így pénteken meg kellett elégednie a nyolcadik hellyel. A mezőny egyetlen T2-es autójával Sebestyén Sándor végzett a kilencedik helyen.

A kétkerekűeknél Brunod (Honda) mögött Horváth Lajos „Laller” (KTM) és Hodola Richárd (Yamaha) ért célba. A jóval népesebb quados mezőnyben magyar siker született: Somfai Mátyás (EATV) volt a leggyorsabb, de mindössze egyetlen másodperccel Hangodi Zoltán (Hangodzilla) előtt. Harmadikként Heiszel Károly (Yamaha) fejezte be a szuperspeciált, ami különösen szép eredménynek számít a fiatal versenyzőtől, neki ugyanis ez az első tereprali versenye.

A legjobb külföldi a cseh Tomas Kubiena lett, ő a negyedik helyen zárta a napot 20 másodperces hátránnyal. A címvédő Európa-bajnok lengyel Lukasz Laskawiec csak az ötödik helyen futott be 29 másodperces hátránnyal.

A prológ végeredménye – Autók

1. Fazekas Károly – Horn Albert (BMW) 00:08:49

2. Korda Erik – Tóth György (Nissan) 00:08:59, +00:00:10

3. Szalay Balázs – Bunkoczi László (Opel) 00:09:09, +00:00:20

4. Varga Imre – Szegedi Ferenc (Nissan) 00:10:06, +00:01:17

5. Rónai Péter – Galambos Tamás (Opel) 00:10:26, +00:01:37

6. Lónyai Pál – Garamvölgyi Zoltán (Nissan) 00:10:28, +00:01:39

7. Molnár István – Czeglédi Péter (Nissan) 00:11:06, +00:02:17

8. Horváth „Gombi” Béla – Nagy Szabolcs (Dodge) 00:11:10, +00:02:21

9. Sebestyén Sándor – Bognár József (Toyota) 00:12:18, +00:03:29

Eredmények a szuperspeciálon – Motorosok

1. Andrea Brunod (ITA, Honda) 00:10:13

2. Horváth Lajos „Laller” (HUN, KTM) 00:10:38, +00:00:25

3. Hodola Richárd (HUN, Yamaha) 00:10:51, +00:00:38

Eredmények a szuperspeciálon – Quadosok

1. Somfai Mátyás (HUN, EATV) 00:10:00

2. Hangodi Zoltán (HUN, Hangodzilla) 00:10:01, +00:00:01

3. Heiszer Károly (HUN, Yamaha) 00:10:10, +00:00:10

4. Tomas Kubiena (CZE, Suzuki) 00:10:20, +00:00:20

5. Lukasz Laskawiec (POL, Yamaha) 00:10:29, +00:00:29

6. Lukasz Lewy (POL, Yamaha) 00:10:47, +00:00:47

7. Graziano Scandola (ITA, Canam) 00:10:53, +00:00:53

8. Zbigniew Zych (POL, Suzuki) 00:11:12, +00:01:12

9. Giammarco Fossá (ITA, Suzuki) 00:11:48, +00:01:48








hirdetés