A gyevi bíró rendelete

A gyevi bíró rendelete
Ha a kormány nem segít, a főváros egyedül is nekivág a 4-es metró beruházásának – mondta egykor a főváros állandósult főpolgármestere kampányában, aztán csak odaállt kunyerálni a kormány elé. Pusztai Sándor jegyzete

Mint tudjuk 4-es metró azóta sincs, bár már 5-ös metróról is fantáziálnak. Most újabb ötlettel jelentkeztek, elfogadta az új szmogriadós szabályozást a Fővárosi Közgyűlés.

Riasztás esetén a páratlan napokon csak a páratlan rendszámú, a páros napokon pedig csak a páros és a 0-s rendszámú autók közlekedhetnek Budapesten. A korlátozás nem vonatkozik a tömegközlekedési, valamint a tiszta gázüzemű, az elektromos hajtású, a hibrid, valamint a diplomáciai rendszámú gépjárművekre, a mentők, a tűzoltók, a szemétszállítók, a rendőrök és a fővárosi polgármesteri hivatalok járműveire.

Amióta az utazás ismét luxussá vált, én is ritkábban szívom magamba a főváros valóban büdös, húgyszagú ólommal dús levegőjét. Az ország minden ötödik polgára budapesti, ugyanakkor a 80 százalék vidéki. A BKV (ez egy vállalat) veszteségeinek kompenzálására aláírást gyűjtenek az érdekvédők – mondván nem lehet a fővárosi tömegközlekedés csak a főváros ügye és 40 milliárdot akarnak a kormánytól, azaz a 80 százaléknyi vidéktől.

Nem értem hogyan fog ügyet intézni egy vidéki autós a fővárosban, amikor olyan napra szól mondjuk a meghívása, amikor autója rendszáma miatt oda nem hajthat be, és ez lehet, hogy csak a főváros határában derül ki. Akkor ő most támogassa a fővárost írjon alá, és adjon pénzt a tömegközlekedésre mert országos ügy, vagy legyen vidéki és vegye tudomásul, hogy a főváros bezárja az ország előtt a kapuit, ami helyi ügy.

Az már csak tényleg kekecség, hogy a normálisan elfogadható kivételek közé hogy kerülnek be a polgármesteri hivatalok járművei. Csak nem a gyevi bíró alkotta a szmogrendeletet?

– Pusztai Sándor –








hirdetés