A jó szó pénzbe nem került

Siket Tibor a pénzügyi tudatosságot célzó ajándékperselyekkel
Siket Tibor a pénzügyi tudatosságot célzó ajándékperselyekkel - © Fotó: Palicz István
Nyíregyháza – Megyeszerte nagy sikere volt az ingyenes pénzügyi tudatosságfejlesztő programnak – lesz folytatás.


– Ha nem takarékoskodtunk volna, nem jutottunk volna el kétszer a Balatonra gyerekkorunkban – kezdte Siket Tibor, a Kárpát-medencei Magyarokért Egyesület egyik tagja. – Mindenki elmondhatja magáról, hogy van legalább egy olyan ismerőse, aki az utóbbi években megégette magát valamilyen hitelkonstrukcióval. Ez nem történt volna meg, ha az embereket megfelelően tájékoztatják. Tulajdonképpen ez hívta életre az Okosan Szabolcsban elnevezésű pénzügyikultúra-fejlesztő programunkat – mondta el Siket Tibor.

Ajándék a figyelemért

Az egyesület többször is próbálkozott, mire megnyerte a Magyar Nemzeti Bank pályázatát a baktalórántházi járásban. – A polgármesterek nagyon nyitottak voltak, minden eszközzel támogatták az előadás népszerűsítését, így több mint húsz településen tarthattunk prezentációt. A városok vezetői fontosnak tartották, hogy tájékoztassák az embereket az eladósodás elkerülésének lehetséges módjairól, valamint a takarékoskodás előnyeiről. A hétköznapi pénzügyi tudatosság-programunk három részből állt: kezdetben egy általános tájékoztatást tartottunk a pénzügyi tudatosságról, miközben négyzetrácsos füzeteket osztogattunk, hiszen régen az emberek vezették a bevételeiket és kiadásaikat. Manapság erre a célra ugyan ott az Excel-táblázat, ám az idősebb generáció még mindig megbízhatóbbnak tartja a papír alapú nyomonkövetést. Másodkörben a perselyes pénzgyűjtést népszerűsítettük, mindenkit arra biztatva, hogy ragasszák rá a gyűjtőedényre, milyen céllal spórolnak. Végezetül egy banki szakértő magyarázta el konkrét példákon keresztül a bankkártya, a hitelkártya és a különböző hitelek működését.

Vártnál nagyobb siker

Az elmúlt években több lépcsőssé vált a hitelfelvétel, ez a törvényi szabályozás a hiteligénylőket védi. Ráadásként a Magyar Nemzeti Bank honlapján már megtalálható egy táblázat, amely összeveti a piacon található jelenlegi lakáshitel-konstrukciókat vagy bankszámla-vezetési ajánlatokat, ezzel is segítve az informálódást. A pénzügyi tanácsadás mellett egy pszichológus is besegített a tájékoztatásban, aki a reklámok lélektani hatásaira hívta fel a figyelmet.

– Levetítettük a korábbi évek reklámjait az érdeklődőknek, elmondva, hogy nem ördögtől való, ha a pénzintézetek saját akcióikat hirdetik. Ez tulajdonképpen olyan, mint amikor a piaci kofa kiabálva próbálja felhívni a figyelmet saját portékájára. Nem véletlenül helyezik el az árukat abban a sorrendben a polcokon, ahogy. Ennek mind-mind megalapozott pszichológiai stratégiája van, amit ismertettünk az emberekkel. A legfontosabb üzenet: döntésünket ne a reklámok hatására, hanem gondosan mérlegelve hozzuk meg. Az előadássorozatnak olyan nagy sikere volt, hogy Baktalórántházára vissza is mentünk még egyszer. Az előkészületeket pedig már elkezdtünk a jövőbeni előadások megszervezésére.

GE








hirdetés