A kompetencia teszt szervezőit bírálja a PDSZ

A Pedagógusok Demokratikus Szervezete (PDSZ) szerint egyheti pluszmunkát jelentett
a tanároknak az Országos Kompetencia Teszt, amit semmilyen módon nem honoráltak.

Olyan iskola is volt, ahol négyszer annyi gyerek írta meg a felmérést, mint
ahányra szükség volt – állítják. A PDSZ emellett tárgyalást kezdeményez az új
oktatási miniszterrel, a kormányprogram oktatást érintő fejezeteiről.

A pedagógusok egyik legnagyobb érdekképviselete pénteki közleményében kifejtette:
a szervezők csalást feltételeznek ott, ahol négyszer annyi gyerek írta meg a
tesztet. Egy iskolában mintha nem úgy állították volna össze a dolgozatírókat,
hogy az az átlagot tükrözze. A felmérés miatt elmaradt órákat természetesen
később be kell pótolni – teszik hozzá. A tesztet egyébként több mint 450 ezer
4., 6., 8. és a 10. évfolyamos diák írta meg szerdán az ország 3900 iskolájában.

Ami a kormányprogramot illeti, a PDSZ továbbra is nehezményezi, hogy az oktatást
érintő fejezeteket szakmai egyeztetés nélkül dolgozták ki, és azóta sem tárgyalták
azt meg a szakma képviselőivel. Szerintük a programban nincs garantálva, hogyan
emelkedhet az oktatás színvonala, sőt látszólag nem a szakmai szempontok, hanem
a spórolás szempontjai érvényesülnek benne. A gyermekek sokszínű, differenciált
képzése helyett a "pedagógiai szemléletet" támogatja, vagyis többek
között az évfolyamismétlést, illetve a 6+6 osztályos modellt, ami szerintük
a szabad iskolaválasztás jogát is sérti. Ráadásul a program nem teszi egyértelművé
a 8 osztályos gimnáziumok, illetve azok 30 ezer fős diákságának sorsát sem –
nyilatkozott a Független Hírügynökségnekmondta Kertész Ágnes, a PDSZ elnökségi
tagja. A program nem szól az iskolai dolgozók társadalmi, anyagi megbecsülésének
javításáról, de a pedagógusok valós munkaterheléséről sem. Pedig ennek ismerete
nélkül óraszámemelésről sem! lehet beszélni – véli a szervezet.

A PDSZ szerint a kormány túllép a hatáskörén azzal, hogy a dokumentum alapján,
a kabinet akar dönteni az iskolák körzeteiről, illetve azok tagiskolává változtatásáról.
Ez ugyanis jelenleg az önkormányzatok feladata – mondta Kertész Ágnes. A kistelepülési
iskolák fenntartásának garanciája egyébként sem szerepel a kormányprogramban,
sőt a szövegezés azt sugallja, hogy az ilyen intézményekben nem garantált az
oktatás megfelelő színvolana, ami mind a diákok, mind a fenntartók számára sértő
– véli a PDSZ.








hirdetés