“A közel 40 ­éves, piros Audi nemrég gond nélkül ment át a műszaki vizsgán”

“A közel 40 ­éves, piros Audi nemrég gond nélkül ment át a műszaki vizsgán”
Nyíregyháza – Szilágyi János hűséges típus. Hatvan éve házas, négy évtizede a Kelet-Magyarország előfizetője, és több mint húsz esztendeje vezeti ugyanazt a piros Audit.

– A lányom a rendszerváltás után Svájcba költözött, megkértem, hogy hozzon nekem egy nyugati kocsit – más megkötésem nem is volt. Az Audit ő választotta, 1992 karácsonyán ezzel látogatott haza. Korábban három Trabantot nyűttem el, ezért nehéz volt megszokni a botváltót, de a kényelem, a minőség, és különösen a jó fűtés azonnal elkápráztatott.
Nemcsak őt nyűgözte le a jármű: az Audi 80-as modell második generációja lenyűgözte az Év Autója-díj zsűrijét is meggyőzte a bemutatásakor, 1973-ban. Két karosszériaváltozatban és kétféle motorral kínálták, János bácsi 1977-es példánya négyajtós, benzin­üzemű motorja 1,3 literes, 59 lóerős.
Mint egy családtag
– Sokszor mondják, hogy az autó van értünk, de én fordítva állok hozzá. Nem szívesen hagyom ott egy parkolóban, mert attól tartok, hogy meghúzzák, esőben, hóban soha nem használom, és ha mégis sáros lesz, addig nem állok be a garázsba, amíg nem csillog-villog. Általában kerékpárral közlekedem; az Audival főleg a telekre járunk, ott mindig letakarom, nehogy poros legyen. A szombat délutánt mindig autóápolással töltöm.

A törődés pedig kifizetődő: a közel negyven­éves, piros Audi nemrég gond nélkül ment át a műszaki vizsgán.
– A mai forgalomban feltűnő egy ilyen öreg autó, nem sok hasonló fut már. A vizsgabázison is körülállták az emberek, az egyik szerelő még egy próbakörre is elkérte. Sokan integetnek, mosolyognak, ha meglátják, és gyakran meg is akarják venni, de én nem adnám el semmi pénzért – olyan, mint egy családtag, a szívemhez nőtt a közel negyedszázad alatt. Nyolcvannégy évesen nem vágyom másik kocsira, és csak ez az egy szenvedélyem van.

KM-HP

Modelltörténet

Az Audi 80 a német márka meghatározó típusa volt 1972 és 1996 között. A B1 változat gyártását 1972 májusában kezdték, ’73-ban már az Egyesült Államokban és Ausztráliában is kapható volt. Az egykori vásárlók két- vagy négyajtós szedán karosszériát választhattak, a motorpaletta eleinte kéttagú volt: az egyik a soros, négyhengeres 1,3 literes (55 LE), a másik a szintén soros négyhengeres 1,5-ös (75 LE). A futómű kora egyik legjobbjának számított. A motorok folyamatos fejlesztése mellett 1973 szeptemberében megjelent a sportos Audi 80 GT modell, amely 100 lóerős, 1,6 literes erőforrást kapott. A típus sikeresnek bizonyult a piacon, különösen, miután 1973-ban a dizájnjának és technikai újításainak köszönhetően elnyerte az Év Autója-címet, megelőzve a Renault 5-öst és az Alfa Romeo Alfettát.

Címkék: ,







hirdetés