A magyar fotóriporterek legjobb képei láthatók Kisvárdán

A magyar fotóriporterek legjobb képei láthatók Kisvárdán
A magyar fotóriporterek legjobb képei láthatók Kisvárdán - © Fotó: Kovács Péter
Kisvárda – Egy hónapon keresztül Kisvárda ad otthont A magyar fotóriporterek legjobb képei című tárlatnak, mely a 33. Magyar Sajtófotó Kiállítás egy részét tárja a látogatók elé.

Leleszi Tibor, Kisvárda polgármestere köszöntőjében méltatta a sajtófotósok munkáját, a kiállítás fotóit és fotósait, illetve hálásan köszönte meg egész Kisvárda nevében, hogy ez a neves és méltán híres kiállítás nálunk vendégeskedhet. Pekola Szabolcs gitárjátéka után Szigeti Tamás fotográfus, a kiállítás rendezője, beszédében elárulta a 33. Magyar Sajtófotó Kiállítás legfontosabb és legérdekesebb momentumait. Az idei pályázatra 243 fotográfus, összesen 7164 képet küldött be, amelyet a nemzetközi szakértőkből álló zsűri válogatott és osztotta ki az egyes kategóriák díjait. Végül 413 darab fotóból állt össze a 33. kiállítás, mely az előző év legjobb sajtófotóit tárja a nagyközönség elé.

Megtisztelte jelenlétével a megnyitó ünnepséget Bánkuti András fotóművész is (A Sajtófotó Nemzetközi Mestere (1983); Interpress fotópályázat nagydíja (1991); A sajtófotó-pályázat nagydíja (1993); HUNGART ösztöndíj (2007).

„A magyar fotóriporterek legjobb képei” című tárlatot, a nyíregyházi Balázs Attila, Escher Károly –díjas fotóriporter nyitotta meg. Az a Balázs Attila, akinek „Egy hajléktalan karácsonya” című sorozatát André Kertész Nagydíjjal jutalmazta a zsűri. A képeken a nyíregyházi Antal Barnabás József egy napját követhetjük végig: karácsonykor felveszi a szeretetszolgálattól kapott legszebb ruháját és elmegy a misére, majd „hazatér”. Balázs Attila elmondása szerint, ezek a képek teljesen új megvilágításban teszik érdekessé a hétköznapi, triviális történéseket, ismeretlen élethelyzetekbe sodornak minket az élet számtalan területén. Valóban…eljuthatunk egy piac reggeli nyitására, eljuthatunk egy tüntetésre, ahol életveszélyes helyzetben „kattant el” a fényképezőgép, láthatunk nehéz sorsokat, örömteli pillanatokat, vagy egy csodálatos tiszavirágzást.

„Ki-ki habitusa, empátiája, érzelmi intelligenciája függvényében, beleáll egy-egy történetbe, érzi a képeken keresztül a bennük lévő hatalmas munkát, áldozatvállalást és akár a közvetlen életveszélyt is…(…)…Ha van elég időnk és hagyjuk, hogy hassanak a képek, akkor egy csomó új információval, hangulattal leszünk gazdagabbak és bízom abban, hogy kicsit segít a hétköznapi létünk örömeinek gazdagabbá és nehézségeinek elviselhetőbbé tételében” – mondta Balázs Attila.

Mivel a fotóriporterek munkája igen nehéz és olykor ember feletti erőt követelő feladat, s elhivatottságuk révén, számos információt kapunk, szépről, jóról, valóról, üldöztetésről, háborúról és nyomorról. Egy-egy küldetés során saját életükért is harcolnak, hiszen a háború és lázadások nem kímélnek sem Istent, sem embert. A hétköznapi élet mellett, kettős élet az övék. E kettős életet szimbolizálva, kivetítőn énekelte a Ha volna két életem című dalt Puskás Péter. A fiatal énekes-színész jelen is volt a megnyitón, hiszen aznap próbált a kisvárdai amatőr színtársulat, a DoktoRock Made in hungária című produkciójában, mellyel a napokban Békéscsabán lépnek színpadra.

A kiállítás záróképe, egy meglepetés volt: Szigeti Tamás felkérte Leleszi Tibort, hogy a kisvárdai kiállítás utolsó, 143. fotóját, maga a polgármester rakja fel a helyére.

A magyar fotóriporterek legjobb képei című tárlat augusztus 7-ig, díjmentesen látható a kisvárdai Konferencia Központban.

– Durucz Gabi –








hirdetés