A Malév már nem szed jegykiállítási díjat

Jogerősen is pert nyert az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület a repülőjegy-kiállítási díj ügyében.

Az ítélet kimondja: jogosulatlan a Malév és más légitársaságok, valamint az utazási irodák gyakorlata, amely szerint a repülőjegy-kiállítás után díjat szednek – tájékoztatott közleményben az egyesület. A Malév már ez év február 8-ától megváltoztatta gyakorlatát – közölte a Független Hírügynökséggel a légitársaság.

Több légitársaság – köztük a Malév – 2004 februárjától jelentősen csökkentette az utazási irodák repülőjegy-értékesítésből származó jutalékát, ugyanakkor az eladott repülőjegyek után szervizdíjat számít fel. Az eljárást javasolta az utazási irodáknak is, amelyek szintén éltek a lehetőséggel – áll a közleményben.

A fogyasztóvédelmi egyesület álláspontja szerint az utas a repülőjegy megvásárlásakor nem magát a jegyet, hanem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatást vásárolja meg. Nem vonják kétségbe a cégek jogát, hogy szabadon állapítsák meg áraikat, de azt igen, hogy jogosulatlan – ténylegesen nem létező – költségekre hivatkozva alakítsák árstruktúrájukat. Szerintük többletdíjra a légitársaság csak többletszolgáltatásért jogosult, márpedig az, hogy az utazáshoz szükséges jegyet kiállítják, nem nevezhető annak.

A Malév ez év február 8-a óta már nem szed jegykiállítási díjat – mondta Németh Krisztina, a légitársaság kommunikációs igazgatója. A cég két évvel ezelőtt a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően vezette be a díjat. A légitársaság azoknak az utasoknak, akiknek megvan a repülőjegyük és a számlájuk, két lehetőséget kínál. A korábban kifizetett szervizdíjat vagy beszámítják a legközelebbi utazás árába, vagy átváltható törzsutas-pontokra.








hirdetés