A női főhőssel forgatott Oscar-jelölt filmek jövedelmezőbbek

A női főhőssel forgatott Oscar-jelölt filmek jövedelmezőbbek
A női főhőssel forgatott Oscar-jelölt filmek jövedelmezőbbek - © Illusztráció: BBC
London – A női főhőssel forgatott Oscar-jelölt filmek nagyobb bevételt hoznak a mozikban, mint a férfi főhőssel készült produkciók – állapította meg a BBC csütörtökön közzétett elemzése.

A női főhőssel forgatott filmekre fordított minden dollár átlagban 2,12 dollárt hoz. A férfi főszereplős filmeknél viszont a költségvetés minden dollárjára 1,59 dollár bevétel jut. 2013 óta azonban mégis csupán az Oscar-jelölt filmek 28 százalékának volt női főszereplője.

A BBC elemzése szerint az utóbbi években Oscarra jelölt, női főhősről szóló produkciók közül A számolás joga költségvetése 6,8-szorosát kereste meg a mozikban, a Lady Bird a ráfordítás 4,2-szeresét, A szürke ötven árnyalata ugyancsak ennyit, a Star Wars – Az ébredő Erő költségvetése 3,8-szorosát, a Megmaradt Alice-nek a 3,7-szeresét, a Brooklyn a 3,5-szörösét, a Szépség és a szörnyeteg és a Philomena a 3,2-szeresét, a Floridai álom a 2,8-szorosát, a Gravitáció pedig a 2,7-szeresét.

A nők a mozikasszáknál és a kamera mögött is helytállnak – jelentette ki Kate Kinninmont, a Nők a Filmben és a Televízióban brit szervezet vezetője.

A produkciós költségvetések és az amerikai mozibevételek összevetéséből kiderül, hogy az egyértelműen női főszereplős Oscar-jelölt filmek 33 százalékkal nagyobb bevételt hoztak a mozikban, mint azok, amelyeknek főhőse férfi volt.

A BBC tanulmánya az Internet Movie Database adatait vette alapul, viszont a dokumentumfilmeket vagy rövidfilmeket nem sorolták a válogatásba. Az elemzés így 155 filmet vizsgált meg úgy, hogy a forgalmazási és a promóciós költségeket nem vették figyelembe.

Tavaly az ötvenes évek óta először fordult elő, hogy a három legnagyobb bevételű amerikai filmnek – Star Wars: Az utolsó Jedik, a Szépség és a szörnyeteg, Wonder Woman – női főhőse volt. A BBC elemzése szerint ez egy új trendet sejtet.

A női főszereplős filmek megtérülése ugyanakkor azért is lehet magasabb, mert költségvetésük jelentősen alacsonyabb a férfi főszereplővel forgatott filmekénél. Az átlagos produkciós költségek 20 százalékkal alacsonyabbak, ha nő kapja a sztárszerepet – mutatott rá az elemzés.

Kinninmont szerint nagyon nehéz megváltoztatni azt a hollywoodi nézetet, hogy a nők nem hoznak annyi pénzt, mint a férfi sztárok. Az elmúlt öt évben minden Oscar-jelölt filmbe befektetett dollárból 75 cent olyan filmre jutott, amelynek főhőse férfi volt.

– MTI –


Enyedi Ildikó filmrendező, forgatókönyvíró (k), valamint Morcsányi Géza dramaturg, műfordító és Borbély Alexandra színésznő, a film főszereplői az Oscar-díjra jelölt Testről és lélekről című film alkotóinak sajtótájékoztatóján egy budapesti kávézóban 2018. január 23-án. A filmet a legjobb idegen nyelvű alkotások kategóriájában jelölték ezen a napon Los Angelesben.
Budapest - Az amerikai filmakadémia nyitottságát látja a Testről és lélekről című film Oscar-jelölésében Enyedi Ildikó. A rendező erről azon a kedd esti sajtótájékoztatón beszélt, amelyet a testület bejelentését követően tartottak Budapesten. Az eseményen a legjobb idegen nyelvű film Oscar-díjára...

visual
Elképesztő, mennyit változott a filmkészítés az utóbbi évszázad folyamán, de talán az is döbbenetes, hogy a legelső, vizuális effektekért járó Oscar-díjat nem hamarabb, mint 1929-ben ítélte oda a zsűri egy háborús drámának. A következő videóban megtekinthetjük, hogyan fejlődött a filmes technológia,...








hirdetés