A szélsőséges időjárás nem elég ok a kártérítéshez

Augusztusban két napig áramszünet volt a vihar miatt a településünkön – panaszolta Miscsák József olvasónk.

– Ezalatt az idő alatt leolvadt a hűtőnk és a fagyasztónk, a benne tárolt élelmiszerek jelentős része tönkrement, komoly kárunk keletkezett. Két hete megkerestem a biztosító társaságot, azt mondták, ők nem fizetnek, ez az E.ON-ra tartozik. Megkerestük a szolgáltatót is, de ők is elzárkóztak, a szélsőséges időjárásra hivatkozva. A gond az, hogy a településen viszont van, akinek fizetett az E.ON. Most, akkor mégis kifizeti meg a kárt?


Nincs kártérítés

– Mivel az augusztusi áramkimaradást rendkívüli időjárási körülmények okozták, ezért ügyfeleink nem élhetnek kártérítési igénnyel – tájékoztatott Egyházi Nikoletta, az E.ON kommunikációs munkatársa. – A hivatkozott tiszakanyári eset, amikor társaságunk kötbért fizetett ügyfelünknek, az augusztusi üzemzavartól teljesen függetlenül, még januárban történt. Abban az esetben egy feszültség panasz kivizsgálását követően fizettünk kötbért, nem pedig szélsőséges időjárás miatti áramkimaradásból adódóan.

– Amennyiben az olvasónak van lakásbiztosítása, de nincs kiegészítő biztosítása vagy nem igényelt extra szolgáltatásokat a csomagban, akkor az nem elegendő a kár fedezetére – mondta lapunknak Nagy István biztosítási szakértő. A legtöbb társaság felkészülve a szélsőséges időjárás okozta szolgáltatás kimaradásokra vagy külön tételként, vagy speciális csomagban kínálja az ilyen esetekre is teljeskörű biztosítási védelmet nyújtó konstrukciókat. A biztosító a szerződésben meghatározott káreseményenkénti limitig (ez a biztosítási konstrukciótól függően 100 illetve 300 ezer forintos határt jelent) megtéríti a hivatalos közellátást végző energiaszolgáltatók üzemzavarából származó közvetlen és közvetett károkat, ha a szolgáltatás kimaradása megszakítás nélkül meghaladta a – biztósítónként eltérő – 6 vagy 8 órás időtartamot.

– KM –








hirdetés