A Törzs utca adja a gerincet

A Törzs utca adja a gerincet
© Fotó: Janics Attila
Nyíregyháza – Két városrészen is komoly közlekedési fejlesztések várhatóak 2018-ban.

Lakossági tájékoztatót szervezett a napokban a megyeszékhely önkormányzata. A Váci Mihály Kulturális Központba (VMKK) azokat várták, akik kíváncsiak voltak arra, közlekedési szempontból (útfelújítás, körfogalom építése, sávhosszabbítás, új sáv kialakítása, a városi kerékpárút-hálózat bővítése) milyen újítások várhatóak Örökösföldön és Borbányán a 2018-as esztendőben.

A vendégeket Rendes Sándor, a nyíregyházi sajtószolgálat vezetője köszöntötte, majd a Mélygépterv Kft. részéről Kulcsár Gusztáv tervező beszélt a Törzs utcára tervezett újításokról. Elmondta, hogy a Semmelweis-Törzs utcai kereszteződés reggel és délután 16 óra után „bedugul”, nehéz az áthaladás, a Semmelweis utcáról a Törzs utcára balra nagy ívben kifordulni pedig szinte lehetetlen. A helyzet orvoslása érdekében a szakemberek – többek közt – egy körforgalom kialakításában látják a megoldást. A Törzs utcán ezen kívül további két, az áthaladó forgalom „felpörgetését” célzó beruházást is megterveztek. A 41-es (Orosi) útra jobbra kanyarodó (a Shell kút és az Aldi melletti) sávot meghosszabbítják, a Törzs utca másik végén pedig, ami a 4-es számú főútba torkollik, egy új jobbra kanyarodó sávot alakítanak majd ki.

Jövőre tovább folytatódik a nyíregyházi kerékpárút-hálózat bővítése is, a legnagyobb ilyen jellegű munka a déli városrészben várható. A beruházás érinti majd a Debreceni, a Kígyó, a Tünde, a Kert és a Kállói utat. Az érintett szakaszokon több helyen a közvilágítás is megújul a jobb láthatóság érdekében. Több ponton lesznek kénytelenek a bicikliutat átvezetni a Kállói úton, ahogy szakszerűen és hatékonyan oldják majd meg a „drótszamarak” átkelését a vasúti átjárón. Dobrocsi Tamás, a Create Value Kft. képviseletében hozzátette: igyekeznek a szintkülönbségekkel úgy „játszani”, hogy ne legyen hullámvasút a kerékpárútból.

A nyíregyházi Hudivók Róbert is jelen volt a lakossági fórumon. Nyilvánosan, majd lapunknak is megjegyezte: sok esetben azt tapasztalja, hogy a biciklizők a közös kerékpáros-gyalogos útszakaszokon össze-vissza cikáznak, ezzel veszélyeztetve a gyalogosokat. Erre Dobrocsi Tamás elmondta: a közös útszakasz szélessége közel három méter lesz, ezen el kell hogy férjenek majd a kerékpárral és a „lábbusszal” közlekedők. Rendes Sándor is hozzászólt a felvetéshez. Kiemelte: ahhoz, hogy a zöldfelület is megmaradjon, muszáj kompromisszumra jutni a feleknek, ez nincs máshogy Európa más városaiban sem. A nyíregyházi sajtószolgálat vezetője példaként Frankfurtot említette.

– Meg kell tanulnunk úgy közlekedni, hogy betartsuk a szabályokat, ezzel párhuzamosan a biciklisek és a gyalogosok érdekei se csorbuljanak, nem beszélve a zöldfelületekről – fogalmazott Rendes Sándor.

A fórumon részt vett a két érintett városrész önkormányzati képviselője, Bajnay Kornél (Borbánya) és Tóth Imre (Örökösföld) is, akik szintén figyelmesen hallgatták a két tervező prezentációját.

– A körforgalmon kívül a Törzs utcán 960, a Szalag utcán 623, míg a Semmelweis utcán 555 méteren újul majd meg teljes mértékben az aszfaltcsík, ahogy közel 380 méteren új járdaszakaszokat is kialakítanak a szakemberek – fogalmazott lapunknak Tóth Imre.

KM-TG








hirdetés