Akio Toyoda szerint csakis hosszú távon szabad gondolkozni

Akt.:
Akio Toyoda
Akio Toyoda - © Fotó: Toyota
Nyíregyháza – A Toyota vállalat alapítói nem élvezhették erőfeszítéseik gyümölcseit a saját életükben.

A mértékadó Autonews-ban Akio Toyoda, a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, és a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota elnöke nyilatkozott. Kiderült, miként gondolkodik és hogy látja a jövőt, az autóipart a környezetbarát hibrid-technológia révén forradalmasító, élen járó autógyártó első embere.

Jelentős beruházások

Akio Toyoda szerint a legnagyobb veszély az, ha úgy gondoljuk, 2050 túl távol van még, így nem is teszünk semmit. A vállalatalapító unokájaként és a korábbi elnök fiaként elszántan törekszik arra, hogy a nevét viselő, immár 80 éves járműgyártó vállalkozás működése továbbra is sikertörténet maradjon.

A Toyota jelentős beruházásokat eszközöl olyan új technológiák terén, mint a mesterséges intelligencia, a robotika és az autók elektromos hajtása (különös tekintettel az elektromos autózást várhatóan forradalmasító és élhetővé tevő szilárdtest akkumulátorokra), vagy épp az abszolút zöld hidrogén üzemanyagcellás technológia.

– Amikor az értékesítésünk már közel járt a 10 milliós darabszámhoz, kezdtem úgy érezni, immár gyengít minket, hogy túl nagyra nőtt a Toyota. Ezt mindenképpen erősséggé kell változtatnunk. Az egyes régiókban mások a vásárlók, más a kínálatunk és más a megközelítésünk. Azt akarom, hogy az adott régiót vagy területet legjobban ismerő és iránta leginkább elkötelezett személyek hozzák meg a helyi döntéseket. Jelenleg komoly erőfeszítéseket teszünk azért, hogy a legalkalmasabb személyek kerüljenek olyan beosztásba, ami előhozza belőlük a legjobbat. Például a Gazoo Racing sportkocsi-részlegünk izgalmas gépekkel foglalkozik, de van haszongépjárműveket gyártó vállalkozásunk is, sőt a következő generációs környezetbarát járművek számára is van egy fejlett K+F vállalkozásunk.

Az indulást követően észrevettük, hogy bizonyos dolgok hiányoznak. Nem volt még cégünk az elektromos járművek, vagy a feltörekvő piacok számára, tehát ilyeneket is létrehoztunk. Immár elég jól lefedtünk mindent a világon.

„Szeretett autó”

– A vállalat alapítói, például a nagyapám valójában nem élvezhették erőfeszítéseik gyümölcseit még a saját életükben. De a „Gyerünk, csináljuk meg” hozzáállással ők tették a Toyota-csoportot globális járműgyártóvá – és ez hatalmas átalakulást jelentett. Mi, akik jelenleg a Toyotánál dolgozunk, az ő erőfeszítéseiknek köszönhetjük mindazt a jót, amiben részünk van.

– Hogyan néznek majd ki az autók 2030-ban vagy 2050-ben? Nem tudom. Szeretném, ha ott lehetnék 2030-ban vagy 2050-ben. De lehet, hogy az autóknak nem lesz kerekük vagy kormányuk. Sok mindent el tudunk képzelni. Japánban az autónkat „szeretett autónknak” nevezzük.
– Nagyon remélem, hogy a jármű és az autós közti kapcsolat 2050-ben is ugyanilyen baráti jellegű lesz – jegyezte meg Akio Toyoda az Autonews cikkében.

KM








hirdetés