Autópálya: aprópénzre váltható

Hajdú-Bihar – Tulajdonképpen érthető az a fajta csodavárás, ami egy-egy országrészben az autópálya érkeztét megelőzi, s ami azután fokozatosan, ám törvényszerűen valamiféle mérsékelt optimizmusba csap át.

Az M3-M35 autópálya nyomvonala melletti települések polgármesterei egyetértenek abban, hogy a sztráda közelségében rejlenek nagy lehetőségek, de ezeket ki is kell tudni használni.

Újabb munkahelyek

Jelen állás szerint úgy tűnik, hogy e lehetőségek kiaknázásában Polgár és Hajdúnánás valamelyest előrébb jár, míg Görbeháza leszakadni látszik. Utóbbi települést a befektetői érdeklődés elől legalábbis elszigetelheti az a döntés, hogy az M3-as autópályáról Görbeházáról közvetlenül nem lehet lehajtani. – Járt nálunk egy komolynak tűnő befektető, aki azonban, amikor kiderült, hogy hozzánk legközelebb hat kilométerre, Polgárnál van a sztrádáról lehajtó, legalábbis elbizonytalanodott – mondta el Pusztai Adél görbeházai polgármester, aki szerint azonban esetükben az autópálya közelségének a hozadéka hosszabb távon mutatkozhat meg igazán.

Szerencsésebb helyzetben vannak a hajdúnánásiak, hiszen a kisvárosba már eddig is több komoly ipari üzem érkezett, és nagyon úgy fest, hogy ez az örömteli tendencia folytatódik. Legalábbis ezt vettük ki Éles András polgármester szavaiból, aki bár sejtelmesen fogalmazott, a lényeget azért lehetett érteni. – Heteken belül be fogunk jelenteni egy újabb nagyszabású munkahelyteremtő beruházást. Erről egyelőre csak annyit mondanék, hogy a tevékenységi köre az újkori energia-termeléshez köthető, és a termelés jövő évi indulásakor mintegy 300 embernek ad majd munkát – mondta.

Az épületek utólagos hőszigetelésére használt nikecelt gyártó üzemben is hamarosan beindulnak a gépek. A polgármester szerint ez a vállalkozás a termelésen kívüli tevékenységeket (takarítás, őrzés, szállítás) külső vállalkozókkal végezteti majd, s ily módon mintegy félszáz helybelinek adhat kenyeret.

Mind többen vannak

“Egy-egy befektetővel folytatott tárgyaláson nem csak az a fontos, hogy mennyi embernek adna munkát, hanem az is, hogy hol építené fel az üzemét. Így például kifejezetten támogatjuk azokat a törekvéseket, amelyek révén a város széli törmeléklerakók helyén jön létre telephely. Nem mindegy ugyanis az, hogy a településünkre érkezőt milyen látvány fogadja” – osztott meg velünk egy újabb fontos szempontot a város első embere. Éles András szerint a helyiek jövőbe vetett bizalmát mutatja az is, hogy magánberuházó nagyszabású piaci lakásépítésbe kezdtek.

Egymás után települnek be

Polgáron a polgármestert éppen egy tárgyalás kellős közepén találtuk, amikor bekopogtattunk hozzá is ugyanezzel a kérdésünkkel. Tóth József arról számolt be, hogy miközben a magánkézben lévő ipari parkba egymás után települnek be a különféle cégek (gumiabroncs-égető, üveggyártó, biodízelgyártó, kocsimosó…), az autópálya polgári lehajtójánál egy 70 hektáron területen ugyancsak magántőkéből kereskedelmi és szolgáltató centrum létesül. A polgármester reményei szerint a létesítmény két-három éven belül mintegy 300-500 embernek teremt megélhetést.

Kapcsolódó anyagok:
  • Nem indokolt a csomópont Görbeházánál?
  • Gombamód szaporodnak országszerte az ipari parkok
  • Régi-új autópálya díjak







  • hirdetés