Autós világrekordra készül a vak sofőr

Karvai Sándor a Nyíregyházi Állatparkban tevén ült, ezúttal autót kormányozhat
Karvai Sándor a Nyíregyházi Állatparkban tevén ült, ezúttal autót kormányozhat - © Fotó: ÉKN-archív
Budapest, Nyíregyháza – A Balaton partjánál a Nissan Leaf kormányánál szeretne maradandót alkotni Karvai Sándor.

„Az ember, aki vakon körbemotorozta a Hungaroringet.” „Újságírókkal teli buszt vezetett a vak motoros.” „Jet skivel állított fel világrekordot a vak Karvai Sándor” – szalagcímek, amelyek hűen alátámasztják, hogy nem mindennapi emberről van szó. „Vágya látni a pocsolyában megcsillanó napfényt” – írtuk a Kelet-Magyarországban róla, amikor teljesült a vágya az életvidám rádiósnak (aki a Balassagyarmaton és vonzáskörzetében, valamint online rádióként a világhálón is élvezhető Megafon FM műsorvezetője), és tevegelhetett a Nyíregyházi Állatparkban.

A legnagyobb kincs

– A feleségem a bal szemével negyvenszázalékosan lát, én születésem óta vak vagyok. Ez a sorsom, ezzel kell együtt élnem. Persze, hogy nem tudom elfogadni, de ugyan mit tehetnék? Az a legnagyobb kincs, hogy élhetünk, minden napot új csodának fogok fel. Tök jó érzés volt a tevén ülni. Remek innen a kilátás. Ugye, milyen vakmerő vagyok? – csalt mosolyt a környéken állók arcára.

Akkor is kibújt belőle a felfedezési vágy, hiszen szerette volna kipróbálni az elektromos golf­autót.

A tiltott gyümölcs az édes

– A Hungaroringen vezethettem buszt úgy, hogy senki nem ült benne rajtam kívül. Tettem egy kört, miközben a mögöttem lévő járműből head-setről navigált Borsi Gergő hatszoros magyar bajnok autóversenyző. Jetskiztem és motoroztam is már vak létemre, tankot és quadot is vezettem, ezek mind óriási élmények. Nem kell megijedni, természetesen nem forgalomban és óriási sebességgel, de kipróbáltam mindegyiket. Hogy mi a vonzó ebben? Az, hogy a tiltott gyümölcs édes. Nekem minden nap ajándék.

A 36 esztendős Karvai Sándor korábban naptárakat fűzött, dossziékat hajtogatott, csomagolt, tollakat szerelt össze, csokitojásba rakott ajándéktárgyakat.

– Mindig is vonzott a motorozás, a vezetés, a sebesség. Most hosszas szervezés után egy újabb nagy durranásra készülök – mondta érdeklődésünkre.

– Április 25-én, szerdán Balatonszepezden ülök a Nissan Leaf kormányához, amit kilométereken át fogok vezetni a település lezárt főútján körülbelül 5 kilométeren át. Az instruktorom ezúttal is Borsi Gergő lesz. Az eseményen jelen lesz Sebestyén István, a magyarországi rekordok regisztrátora, aki igazolhatja a történet hitelességét.

A Nissan Leaf az első nagy tételben eladott, tisztán elektromos meghajtású autó. Magyarországi forgalmazásának kezdetére, 2013 tavaszára világszerte már 54 ezer példány közlekedett, 2014 decemberében a világszerte eladott Leafek száma meghaladta a 150 ezret.

– Azért is lesz érdekes kihívás a rekordkísérletem, mert az elektromos autót pénteken „láttam” először – kacagott jóízűen Sándor, aki korántsem stresszel a különleges kocsikázás előtt.

Szubjektív

Az online rádióban az a jó, hogy a világon bárhol hallható. Csak net kell hozzá és az azonos hullámhossz iránti vágy. Karvai Sándor búgó hangja kedden is felcsendült a Megafon FM-en, ő az adó Voga tanár ura. Születése óta nem lát a Honton élő ember, akivel amikor Nyíregyházán találkoztam, kicsattant az életkedvtől, szórta a poénokat. Nincs nagy igénye, például szeretné látni a pocsolyában megcsillanó napfényt. Az ép emberek is erőt meríthetnek az akaratából. Most épp Balatonszepezden vezet elektromos autót kilométereken át. Tudom, hogy sikerülni fog a rekordkísérlet. Vakon megbízok benne. Ladányi Tóth Lajos

Másképpen csilingelnek

Karvai Sándor felismeri a pénzeket. Elmondta, hogy a nyomtatott betűket ki tudja tapintani, megkülönbözteti azokat, hogy recés-e a szélük vagy nem.

Az aprókat az alapján különbözteti meg, hogy ha leejti, akkor milyen a hangjuk, mindegyik másképpen csilingel. Kétszer már átverték, amivel tisztában volt, de nem tudott mit tenni:

– Emlékszem, egyszer egy ezer forintossal fizettem. Bár hatszázhetvenet kellett volna visszaadni, csak százhetvenet kaptam, és állította az illető, hogy ötszázassal fizettem. Pedig tudtam, éreztem, hogy ezer forintos volt nálam. A papírpénzekkel egyébként az a gond, hogy szabványméretűek, a Braille-pontok viszont segítenek az azonosításukban.

LTL



További hírek a Magyarország kategóriából






hirdetés