Az almafogyasztás mellett kampányoltak

Akt.:
Az almafogyasztás mellett kampányoltak
© Fotó: Pusztai Sándor
Szabolcs-Szatmár-Bereg – Fel szeretnék hívni az emberek figyelmét a tudatos táplálkozás fontosságára is.

Az elmúlt évekhez hasonlóan almafogyasztást ösztönző kampányt indított az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a FruitVeb Zöldség–Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.

Az őszi almakampány nyitórendezvényét a napokban ugyan Budapesten már megtartották, ám az alma népszerűsítését megcélzó programsorozat első nem fővárosi helyszínének Nyíregyházát választották a szervezők.

– Célunk az egészségtudatos életmód népszerűsítése, ennek egyik fontos eleme az almafogyasztás, mely legjobb, ha már gyermekkorban elkezdődik – mondta el lapunk érdeklődésére Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum szóvivője, majd hozzátette: az alma egészségünkre gyakorolt hatását mind szélesebb körben, országjáró roadshow keretében fogják bemutatni, hozzájárulva ezzel is az egészséges életmód kialakításához. – Fel szeretnénk hívni az emberek figyelmét a tudatos vásárlás és a tudatos táplálkozás fontosságára, hisz a felmérések szerint a felnőtt lakosság mintegy 30 százaléka nem fogyaszt rendszeresen gyümölcsöt – emelte ki Nyíregyházán Végváriné Henter Lilla.

DSC_5789

Kampány az alma hazájában

Hajdu-Gergely Judit szerint fontos a kommunikáció és van igény a minőségi étkezési almára.

– Az az igazság, nem kellett sokat gondolkodnunk azon, hogy a budapesti kezdés után hol legyen a következő állomása az almakampánynak, a szabolcsi almának ugyanis országszerte jó a híre – folytatta Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum szóvivője, akitől megtudtuk azt is: mielőtt a megyeszékhelyre érkeztek volna, Tiszamogyorosón jártak, ahol Ésik Árpád almáskertjét látogatták meg.

Kisfilmet forgattak

– A fiatal gazdálkodónál forgattunk egy kisfilmet, melyet hamarosan a közösségi oldalunkon teszünk közzé, ezzel szeretnénk kedvet csinálni a feltörekvő generáció tagjainak az almatermesztéshez. Reméljük, minél többen megnézik majd ezt a videót – közölte Végváriné Henter Lilla.

A mátészalkai születésű, Kocsordon felnövő, megyénkhez és a keleti régióhoz ezer szállal kötődő Hajdu-Gergely Judit a Derecskei Gyümölcsös termékei révén igyekezett népszerűsíteni az almát a megyeszékhely belvárosában.

Szívügye az alma

Mint azt lapunknak elmondta: szívügye a magyar alma, éppen ezért egy másodpercet sem töprengett azon, hogy részt vegyen-e az Agrármarketing Centrum csütörtöki kampányában.

– Sokáig egy faiskolában dolgoztam, ahol megismerkedtem a különböző fafajtákkal, ezen belül is az almafával és a különféle almafajtákkal. Sajnos sokan nem tudják, hogy milyen egészséges és finom is a magyar, azon belül is a szabolcsi alma, éppen ezért kell ezt minél több kommunikációs csatornán keresztül tudatosítani a fogyasztókban és a vásárlókban – mondta lapunknak Hajdu-Gergely Judit, miközben friss almával, almacsipsszel és almalével kínálta az Október 23. téren áthaladókat. – Sajnos a legtöbb gazdálkodó még mindig a léalmára fókuszál, miközben van igény és piac a minőségi, hazai étkezési almára, ami semmivel sem rosszabb, mint a külföldi. A gazdák nem mernek sajnos belevágni az étkezési alma termesztésébe – közölte, majd újra kiemelte a kommunikáció szerepét. – Tudatosítani kellene a gazdálkodókban, hogy ne féljenek a nagyobb volumenű étkezési alma termesztésétől – hívta fel lapunkon keresztül a megyei termelők figyelmét Hajdu-Gergely Judit.

TG








hirdetés