Balesetveszélyes traffipax a 41-esen?

Balesetveszélyes traffipax a 41-esen?
Olvasónk hívta fel szerkesztőségünk figyelmét egy balesetveszélyes helyzetre, mondván a 41-es főúton a sebességmérő jármű veszélyes helyen végzi a munkáját, s morbid lenne, ha éppen emiatt lenne az említett csomópontban baleset.

A szerkesztőségünkhöz érkezett levél szövege:

Tisztelt Szerkesztőség!

Szeretném felhívni figyelmüket egy balesetveszélyes helyzetre. A helyszín a 41-es főút Napkor-Orosi úti kereszteződése. Az említett útkereszteződésben 60 km/órás sebességkorlátozás és előzni tilos hatálya van. Az utóbbi időkben többször előfordul, hogy sebesség ellenőrzést végez a hatóság. Ami tudjuk mindannyiunk biztonságát szolgálja, de nem mindegy hogyan. A problémám az, hogy a sebesség mérő jármű (hátul lesötétített, fehér Wolksvagen Caddy, melynek rendszáma L…..) veszélyes helyen végzi a munkáját, akadályozva a kilátást. A helyszín: a 41-es főút Nyíregyháza felé vezető oldalában az Orosi út kereszteződése. Ha tehát a járműtől jobbról hajtunk a főútra vagy mennénk át Napkorra, akkor a sebesség ellenőrző gépjárműtől nem lehet látni a balról érkező gépjárműveket. Ez nagyon balesetveszélyes és morbid lenne, ha éppen e-miatt lenne az említett csomópontban baleset.

Több lakó nevében teszem ezt az észrevételt. Kérésünk, hogy a hatóság dolgozói úgy végezzék a munkájukat, hogy közben ne veszélyeztessék a közlekedők biztonságát.

Tisztelettel:

Hűséges olvasójuk

Természetesen a panasszal megkerestük a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Rendőr Főkapitányság sajtóosztályát, ahol Fülöp Gergely r. százados, szóvivő az eset kapcsán elmondta – Mint az ORFK Szóvivői Iroda a Kelet Magyarország 2010. július 22-i számának Fórum rovatában „A közlekedők érdekében” címmel megjelent közleményében olvasható:


A közlekedők érdekében

„A magyar rendőrség fontos célkitűzése a közlekedési balesetek számának csökkentése, halálos tragédiák megelőzése. A biztonságos közlekedés mindannyiunk számára fontos, és ebben kiemelt szerepe van minden közlekedőnek. Sajnálatos tény, hogy a legtöbb baleset elsődleges oka a gyorshajtás. Ezért, annak visszaszorítása, illetve megelőzése céljából a rendőrség kiemelten foglalkozik a sebességhatárok betartásának ellenőrzésével. Elsősorban a közlekedés biztonságára veszélyes, baleseti kockázatot jelentő helyekre irányul az ellenőrzés. Többek között, a folyamatos rendőri figyelemnek is köszönhetően, a sebesség nem megfelelő megválasztásából eredő balesetek száma évről évre csökken. A jogalkotó az objektív felelősség bevezetésével lehetővé tette, hogy a szabályszegés alól ne lehessen kibújni, így a jogszabályban meghatározott szankciók terhe komoly visszatartó erőt jelent. Annak a lehetősége pedig, hogy „bárhol, bármikor” tetten érhető a szabályszegés, a jogkövető magatartás kialakulását segíti elő.

Függetlenül attól, hogy a rendőr észrevehető, vagy nem látható helyen végzi sebesség ellenőrzési tevékenységét (ez irányú jogszabályi korlátozás nincs), a gépjárművezetőre nézve nem mérvadó, amennyiben a KRESZ előírásainak megfelelően közlekedik. Szintén fontos tudni, hogy számos európai állam rendőrsége követi azt a módszert, miszerint, kombinálják a jól látható, demonstratív jellegű és a rejtett, előre be nem jelentett sebességmérést. Az elmúlt évben megjelent jogszabályi háttérnek, a fokozott rendőri ellenőrzéseknek és nem utolsósorban, a jogkövető állampolgárok magatartásának köszönhetően, a közúti balesetben elhunyt személyek száma drasztikusan csökkent. Összesen 436 fővel kevesebben haltak meg az utakon 2009-ben, mint 2007-ben. A rendőrség minden jogszerű eszközt megragad annak érdekében, hogy Magyarország közlekedésbiztonsági helyzetében jelentős pozitív változások következzenek be.”

Természetesen a sebességmérés nem idézhet elő balesetveszélyes helyzetet, ezért a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság Rendészeti Igazgatója megvizsgálja a konkrét kereszteződést és amennyiben indokolt, intézkedik a traffipax alkalmazás módosítására – zárta Fülöp Gergely r. százados.

– M. I. - 








hirdetés