Bottas a történelem leggyorsabb F1-es pilótája

Bottas a történelem leggyorsabb F1-es pilótája
© Fotó: zimbio.com
Noha Vettel, Hamilton, Alonso, Räikkönen és Button együtt összesen 11 vb-címet jegyeznek, a Forma-1-es történelem leggyorsabb pilótáját Valtteri Bottasnak hívják.

A Williams finnje Bakuban 378 km/órás csúcssebességével rekordot állított fel, de mint a Kelet-Magyarországnak a Hungaroringen elárulta: még nem tudja, hogy merre vezet az útja 2017-re.

– Őrült tempó volt, ez tény, de hozzá kell tennem, hogy annál a sebességnél már teljesen mindegy, hogy 360 vagy 370. Csak onnan lehetett érzékelni, hogy picit nagyobb a sebesség a normál versenytempónál, hogy picit döcögős az aszfalt a célegyenesben, így alig láttam a fékezést jelző táblákat – mondta lapunknak a csapat mérésein alapuló csúcsról Bottas, aki Juan Pablo Montoya 2005-ös, Monzában felállított 372,6 km/órás rekordját adta át a múltnak.

Bottas még nem nyert futamot, viszont mostanáig 9 alkalommal állt a dobogón. Legutóbb Montrealban pezsgőzhetett, de a szerény és realista pilóta nem vitatja: számára és a Williams számára is igazi hullámvasút az idei szezon. – Az utóbbi néhány futam különösen nehéz volt. Főképp a versenytempóval szenvedünk, ami arra vezethető vissza, hogy komoly gondjaink vannak az abroncsok kímélésével. Ilyen az F1, nehéz műfaj, ahol nem könnyű sikeresnek lenni. A legutóbbi teszt elég jól sikerült, remélhetőleg ez segítség lesz a közeljövőben – fogalmazott az 54 pontjával az egyéni tabella 7. helyén álló északi pilóta.

Noha a Williams nincs könnyű helyzetben, a nagy múltú csapat így is képes villantani: például egyetlen verseny sem volt még idén, amikor más alakulat jegyezte volna a leggyorsabb kerékcserét. A riválisok hónapok óta kémlelik, hogy mit csinál jobban a brit csapat.

– Gyakorlás gyakorlás hátán és sok új felszerelést, a csapat például új légkulcsokat is fejlesztett. Mostanára állt össze minden, a technikai és a felszerelés is, ennek pedig megvan az eredménye. Hála az égnek, ezzel nincs több gondunk – mondta a villámgyors boxmunka hátteréről a pilóta, aki megjegyezte, hogy a pontos be- és ki állásokkal maguk a versenyzők is sokat tesznek hozzá a művelet sikeréhez, mert „ha csak néhány centit rontasz, azzal máris több másodpercet veszíthetünk”. Bár a finn a csendesebb versenyzők közé tartozik, saját bevallása szerint igyekszik motiválni a szervizcsapatot: – A versenyek előtt körbemegyek a garázsban, kezet fogok mindenkivel és jó versenyt kívánok nekik. Függetlenül attól, hogy milyen eredményt érünk el, a futam után is mindig beszélgetek a srácokkal.

Noha tavaly nyáron még arról lehetett hallani, hogy a Ferrari is szívesen látná a finnt, akit a kétszeres vb-első Mika Häkkinen és a Mercedes sportfőnöke, Toto Wolff együtt menedzsel, a 26 éves pilótának még nincs szerződése 2017-re. – Sok a pletyka, de ebben a sportban ez így normális. Tényleg nem tudom, hogy hol leszek jövőre. Szeretnék itt maradni, a Williamsnél, mert szerintem eddig is sok mindent elértünk együtt és biztos vagyok abban, hogy nagy dolgok várnak még ránk. Azért is jó lenne maradni, mert ez a csapat híres arról, hogy mindig jól reagál a szabályváltozásokra, jövőre pedig komoly változások jönnek. A Williamsnek ilyenkor az autókkal mindig sikerült jelentős előrelépést elérnie.

A Hungaroringről

„Azért szeretem a Hungaroringet, mert technikás pálya, ahol egyáltalán nem könnyű összerakni egy jó kört. Bizonyos részei olyanok, mintha egy utcai pálya lenne, kanyar kanyar hátán, én pedig imádom a kihívásokat. Hogy mi az, amit nem szeretek? Az előzési lehetőségek hiányát! Még akkor sem könnyű itt előzni, ha nagyon jó az egyenesbeli tempód. Az utolsó néhány kanyarban túl sok leszorítóerőt veszítünk, nem könnyű követni a másik autót. Tavaly volt egy defektem, de előtte az ötödik helyen álltam, ami egy elfogadható eredmény lett volna. Ez is arra utal, hogy van esélyünk jó eredményt elérni itt.”

Címkék: , ,







hirdetés