Csodaszerek és tévhitek

Ha lassan is, de közeledik a nyár, s ezzel együtt a bikiniszezon, te meg a
télen felszedett kilók miatt búsulsz? Rá se ránts, mi megmutatjuk, hogyan hozhatod
magad formába hat hét alatt…

Röviden így foglalható össze a női trendi magazinok slágerszövege, amellyel
igyekeznek rábírni a gyengébbik nem képviselőit, hogy az ő lapjukat vásárolják
meg.
Ennél jobb ajánlatuk csak a tv-shopoknak van, amelyek újabb és újabb „csodaszert”
fejlesztenek ki annak érdekében, hogy kevés idő- és energia-ráfordítással tökéletes
eredményt érhessünk el – már ami a „rejtett” hasizmokat illeti.

Lehet feszesebb

Lehet hat hét alatt feszesebb hasizmunk, de ez kívülről nem látszik meg,
hacsak nem párosul hozzá zsírégető mozgás is
– kommentálta röviden a „becsali”
szöveget Tóth Judit személyi edző.

S hogy akkor mégis mit lehet tenni? Egyrészt ne higgyünk a magazinok címszavainak,
amelyek rövid idő alatt és kevéske edzéssel fantasztikus eredménnyel kecsegtetnek,
másrészt igyekezzünk minél többet mozogni – lehetőleg szakember felügyelete
mellett, aki megmutatja a helyes testtartást!

Ahhoz, hogy látványos eredményt érjünk el, zsírégető pulzusszám mellett
folytatott, huzamosabb ideig tartó (30 perc feletti) edzésre van szükség. Kockás
hasunk ugyanis csak akkor lesz, ha a zsírt már „leszedtük” róla, de ez nem néhány
hét, hanem hosszabb folyamat és kitartó testmozgás eredménye
– tette hozzá
Tóth Judit.

Nem lesz tartós

Hozzátette: 1500 kalóriás normál diétánál hat hét alatt maximum 4-5 kilogrammot
fogyhatunk, de inkább kevesebbet. Persze drasztikus diétával elérhetünk gyorsabb
fogyást is, de az soha nem tartós, hiszen a kúra felfüggesztésével általában
visszatérünk az előtte megszokott étkezéshez, s ezzel párhuzamosan rohamosan
jönnek vissza a keservesen leadott kilók.

Mozgás és étkezés

Mint mondja, a hasizmot fejleszteni és csak azt, az az izomrendszer kiegyensúlyozatlanságához
vezet, éppen ezért az ellenoldalt, esetünkben a hátizmot is erősíteni kell.
Egyébként is fontos a has- és a hátizom fejlesztése, hiszen ezek tartják a törzset,
s áttételesen a törzsből kiinduló végtagokat is.

A hat hét mozgás csak arra elegendő, hogy meglegyen az alapfittség, de
ne várjunk csodákat! Napi öt perc a csodagépeken pedig végképp nem hozza meg
a kívánt eredményt. Tudomásul kell venni, hogy ennyi ráfordítással nem lesz
olyan hasunk, mint azt az újságban reklámozzák. Arról nem beszélve, hogy a mozgás
önmagában nem elég, ha a fogyás a cél, akkor megfelelő számú étkezéssel és étrenddel
kell társulnia
– hangsúlyozta.

U. M.








hirdetés