Nyíregyháza hírei

2015.02.12. 07:23

Amerikában ,,fesztiváloztak"

Nyíregyháza - West Palm Beach - Washington - San Francisco. Három, egymástól igen nagy távolságra lévő város az Amerikai Egyesült Államokban. Az ott élő zenebarátok elmondhatják, hogy januárban állva tapsoltak azokon a hangversenyeken, amelyeken a Budapesti Fesztiválzenekar szerepelt a nyíregyházi Pro Musica Leánykar 17 tagjával.

- Nagy izgalommal készültünk erre a közös szereplésre. A műveket itthon megtanultuk, utazás előtt pedig volt egy közös próbánk a zenekarral Budapesten - elevenítette fel lapunk számára az élményeket két kórustag, Szabó Barbara és Hadházy Anna Erzsébet. - Azon a próbán derült ki, hogy a zenekari tagok között kell majd állnunk. Először meglepődtünk, de tulajdonképpen már hozzá szoktunk az ilyen felállásokhoz, úgyhogy végül ez nem okozott nekünk semmilyen nehézséget.

Mint elmondták, Fischer Iván, a fesztiválzenekar karnagya ötletdús ember, mindig kitalál valami újdonságot. Nemcsak az fűződik a nevéhez, hogy meghívta a nyíregyházi fiatalokat közreműködőként Amerikába, hanem az is, hogy a hangversenyek végén ráadásként nem zenélnek, hanem énekelnek az együttesének tagjai. Amerikában például Fanny Mendelssohn dalát adták elő a zenészek.

- A hotelek elegánsak, szépek voltak, s magát a körutat is jól megszervezték. Washingtonban például a szállásunk és a koncert helyszíne között egy órás volt az út, s három busz is jött értünk, hogy mindnyájan kényelmesen utazhassunk. A koncereken a közönség rólunk is talált szóróanyagokat, így tisztában voltak vele, kik vagyunk, honnan jöttünk – folytatta Barbara és Anna. - San Franciscóban működik a Fesztiválzenekar Támogatói Baráti Kör, amelynek a tagjai a koncert után elegáns fogadást tartottak. Ezen a rendezvényen sok magyarral találkoztunk.

Természetesen jutott idő városnézésre, sőt Floridában még az óceánban is fürödhettek a fiatalok. Olyan jó időt fogtak ki, hogy néhányan a rövid idő alatt le is égtek.

San Franciscóban jártak a Golden Gate hídnál, megnézték Alcatraz-szigetén az egykori börtönt, megcsodálhatták a kikötő és a halpiac pezsgő életét, s láthatták a mólón napozó oroszlánfókákat is.

A teljes cikk elolvasható a Kelet-Magyarország február 12-i számában.