Délutános műszak

By Szendrei Péter
Akt.:
Délutános műszak
A távoli múltban Vasmegyeren tanítottam, hetente három alkalommal délutánonként én voltam a tanulószobán, ahová a gyerekek fele kényszerből járt. Ennek eredményeként eszük ágában sem volt a leckéjükkel foglalkozni, és még azt is folyamatosan zavarták, aki tanult volna. Szendrei Péter jegyzete

Meglehet, ebben az én rutintalanságom is közrejátszhatott, később azonban, már gyakorló szülőként is azt tapasztaltam, hogy a gyerekeim írásbeli házi feladata soha nem készült el megfelelő színvonalon a napköziben. Nem egyszer éjszakába nyúlóan együtt tanultuk a verseket és készültünk másnapra, hogy az elpocsékolt délutáni órákat behozzuk.

Bár a köznevelési törvényben nem nevezik nevén a gyereket, már tudjuk, hogy az egész napos iskola, a kötelező napközi bevezetését fontolgatja a kormány, ami nem rossz ötlet, már ha éppen normálisan működik – ám fentebb leírt tapasztalataim szerint ez ritkán van így. A koncepció szerint délután négy-öt óráig kell majd az iskolában gondoskodni a gyerekek felügyeletéről, amitől nyilván azt reméli a kormány, hogy aki otthon nem készülne fel a másnapi órákra, majd tanári felügyelet mellett megírja a házi feladatot a suliban – közben pedig jól felépül a tudásalapú társadalom.

Szendrei Péter

peter.szendrei@inform.hu








hirdetés