Interaktív workshop

2020.02.20. 11:43

Tervezzünk, mielőtt veszünk

Szemléletformáló interaktív workshop az egyetemen.

Szabó István köszöntője

Fotó: Dodó Ferenc

A fenntartható fejlődés azon is múlik, mennyire ismerjük fel, a tudatosság akkor kezdődik, amikor rájövünk, a döntés nem csupán lehetőséggel, de felelősséggel is jár – hangzott el azon az interaktív workshopon, amelyet a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat rendezett a Nyíregyházi Egyetemen.

Kicsi a hibaesély

Az nagyon szépen hangzik, hogy meglátjuk az energiatakarékossági, energiahatékonysági, a megújuló- és alternatívenergia-hasznosítási megoldásokban lévő lehetőségeket, de addig, amíg az egyénben ki nem alakul az ehhez társuló tudatos fogyasztói magatartás, és csak másoktól várjuk az erre irányuló lépéseket, nagy változások nem fognak történni sem szűkebb, sem tágabb környezetünkben.

– A ma legfontosabb kulcs­szavai a fenntarthatóság, a klímavédelem – mondta megnyitójában Szabó István, a megyei közgyűlés alelnöke. – Ma még sok hiányossággal kell megküzdenünk ezen a téren. Közös fogalmakat kell megalkotnunk annak érdekében, hogy jó irányba induljunk el. Mindenki ugyanazt kell hogy gondolja ezekről a fogalmakról és irányokról, arról, mi a feladatunk, milyen kérdésekre kell választ kapnunk úgy, hogy a hibázás esélye nagyon csekély.

Tudatosság

– Mindannyiunk napi életének része a fogyasztói magatartásunk – mondta dr. Magyar Zoltán, a Nyíregyházi Egyetem Gazdálkodástudományi Intézetének tanszékvezetője, aki kifejtette, az már egy egészen más kérdés, hogy ez a tudatosság az egyént milyen irányba viszi el.

Az előadásban elhangzott, sokan gondolják úgy, a fogyasztás és a boldogság közé kitehető az egyenlőségjel, azaz minél többet fogyasztunk, annál boldogabbak leszünk.

Dr. Magyar Zoltán elmondta, a század első évtizedének gazdasági válsága egy kicsit tudatosabbá tette az egyéneket. Okosabbá vált a fogyasztó, de az élményvezérelt vásárlási szokások továbbra is megmaradtak.

A közép- és felső társadalmi rétegekben megjelentek az egészségtudatosság és a fenntarthatóság szempontjait előtérbe helyező fogyasztói szemlélet, amelyeknek feltétele a megfelelő szociokulturális háttér. Ennek következtében ezekben a rétegekben megjelent a döntés előtti tervezés, szükség van-e az adott termékre.

JG

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában