Egyedülálló képzési formában

Debrecen – Befejeződött az a 100 órás elméleti segítőpedagógus-képzés, melyet a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Felnőttképzési Intézete szervezett. A 45 órás iskolai gyakorlat után 40 hallgató veheti át a látogatási bizonyítványt – tudtuk meg Nanszákné Cserfalvi Ilona képzési régióvezetőtől.

A főiskola hat évvel ezelőtt kezdte a segítőpedagógus-képzést. Az országban elsőként és ma is egyedül végzi ezt a képzési formát. Célja, hogy a munkanélküli pedagógusoknak 145 órás képzésben olyan ismeretet adjon, amely felkészíti őket a hátrányos helyzetű tanulók, a magatartás és viselkedés zavaros, és tanulásban akadályozott tanulók felzárkóztatására, differenciált fejlesztésére, a különböző képességek megtanulására. A Hajdú-Bihar Megyei Munkaügyi Központ pályázatot ír ki minden évben, ahová a települések önkormányzatai jelzik ilyen jellegű foglalkoztatási igényeket.

A képzés első blokkját 100 órás elméleti felkészítés jelenti, tömörített formában, ahol tanulás módszertannal, személyiségfejlesztő tréninngel, magatartásproblémákkal, korszerű nevelési módszerekkel, a segítő pedagógiával, a differenciált fejlesztéssel, a tehetséggondozás kérdéskörével ismerkedhetnek meg a hallgatók. Ez a képzési modul bizonyítvánnyal zárul, majd minden hónapban egy alkalommal 5 órás konzultációra jönnek a hallgatók, ahol segítséget kapnak a gyakorlati pedagógiai munka alapján felmerülő nehzézségek megoldására.

Csapatmunkában

A hallgatók projektet készítenek a képzés végére, csapatmunkában dolgoznak. Egy előre meghatározott téma alapján, dolgozzák fel a segítő pedagógia sajtátos problémáit, kérdésköreit.

Az első modul zárásakor hatásvizsgálatot végeztek. Ennek keretében a hallgatók értékelik a fősiskolai oktatók elméleti és gyakorlati felkészültségét a témában, a felhasznált oktatási segédanyagok jelentőségét, a tanítási órán alkalmazott bemutató filmeket, a jól alkalmazható módszergyűjteményeket.

Akkreditált

A képzés iránt nagy az érdeklődés, minden évben kétszeres a túljelentkezés –  tájékoztatott Nanszákné Cserfalvi Ilona. A képzést a fősikola akkreditáltatta, így lehetőség nyílik újabb csoportok indítására. A segítő pedagógusok munkája jelentős a mai iskolai gyakorlatban. A fősikolát dicséri a partneri kapcsolatok szélesítése, a sajátos módszertani műhely kialakítása.








hirdetés