Egyéni rekordot döntöttek a fiúk

Szabó Gergő
Fehérgyarmat – Kiskora óta azt vallja Szabó Gergő: Fogd meg és engedd vissza!

Egyre több horgász gondolkodik úgy, hogy nem akarnak ők az ünnepi asztalra 2-3 kilogrammos halat fogni, sokkal nagyobb kihívásra vágynak: kapitális pontyot szeretnének kikapni, s a bojlis tavak éppen ezt a lehetőséget kínálják fel számukra.

Hasonlóképpen gondolkodik a két jó barát, a fehérgyarmati Szabó Gergő és a penyigei Szabó Márk, és a közelmúltban a székelyi Őzetanya bojlis taván próbáltak szerencsét. – Először voltunk ennél a víznél, az ismerőseink ajánlották. Hetvenkét órát töltöttünk el a partján, és nem bántuk meg, hiszen mind a ketten megdöntöttük az eddigi egyéni rekordunkat – elevenítette fel kérésünkre ­élményeit Szabó Gergő, aki már kisgyermekkora óta horgászik.

A sikerélmény a fontos

Kezdetben a szüleivel járta be a Fehérgyarmat környéki folyókat és tavakat, aztán már a távolabbi vizeket is vallatta, például a verbatanyai horgásztavat. A szívéhez a legközelebb azonban a vadvizek állnak, s azok között is az első helyen szerepel a Tunyogmatolcs melletti Holt-Szamos.

– Nagyon sokáig a feederezés híve voltam, két éve szerettem meg a bojlizást. Nem baj, ha nem viszem haza a halat, az a lényeg, hogy minél nagyobbat fogjak. A sikerélmény kárpótol mindenért. Kiskorom óta azt vallom: Fogd meg és engedd vissza!

08 Szabó MárkSzabó Márk

– Az őzetanyai vízen fűszeres bojlit és etetőanyagot használtunk. Egy pénteki naptól hétfőig voltunk ott, faházat béreltünk. Kezdetben kánikulai meleg volt, aztán vasárnap hajnalban jött egy vihar, amit lehűlés követett. Igazából akkor kezdtek el enni a halak, egymást követték a kapások. Régóta horgászom együtt Márk­kal, de mégis minden alkalommal van bennünk egy kis versenyszellem, hogy ki fog többet, ki fogja ki a legnagyobbat. Őzetanyán végül meg­egyeztünk egy holtversenyben, hiszen mindketten egyéni rekordot döntöttünk. Márk 15,14 kilogrammos amurt fogott, az én legnagyobb tőpontyom pedig 14,54 kilogrammos volt – árulta el Gergő, akiről az is kiderült, hogy Nyíregyházán a Bozsik József Labdarúgó Akadémia tagja, s mivel már megkezdődtek az alapozó edzések, a nyár hátra lévő heteiben egyre kevesebb ideje lesz a horgászatra.

Csakhogy egy igazi horgász nem adja fel, mindig megtalálja az alkalmat egy kis kikapcsolódásra.
– Természetesen ilyen élmények után visszatérünk majd Őzetanyára, és a szünidei tervek között szerepel még a Borsod megyei harsányi horgásztó felkeresése is – tette hozzá befejezésül Gergő.