Elektromos forradalom az utakon

Dr. Ugron Gáspár és Román István az elektromos autók nyíregyházi átadási ünnepségén
Dr. Ugron Gáspár és Román István az elektromos autók nyíregyházi átadási ünnepségén - © Fotó: Dodó Ferenc
Nyíregyháza – A tervek szerint 2030-ra az állami tulajdonú járműflotta 30 százalékának elektromos meghajtásúnak kell lennie.

Elektromos autókkal bővült a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal flottája. A megyeháza előtt a két egykori miniszterelnök, gróf Lónyay Menyhért és Kállay Miklós szobra előtt Román István kormánymegbízott megjegyezte:

Cselekvési terv

– Gróf Lónyay Menyhért nem ismerhette a gépkocsikat, míg Kállay Miklós korában már jelentős mennyiségű üzemanyag fogyott az utakon. Követjük a kort, így került most hozzánk a két Volkswagen e-Golf elektromos autó, amely a kormányhivatal szolgálatába áll.

A slusszkulcsokat dr. Ugron Gáspár, az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója adta át, aki elmondta, hogy folyamatos az érdeklődés a Nemzetgazdasági Minisztérium e-autó-pályázatán.

– Az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. a Nemzetgazdasági Minisztérium száz százalékos tulajdonában lévő társaság – kettős feladatot kapott a minisztérium vezetésétől. Egyrészt az elektromos autók töltésére alkalmas berendezésekkel kell ellátnia Magyarországot úgy, hogy az bejárható legyen az ilyen járművekkel. A másik feladatunk pedig az, hogy az állami szervek, hivatalok, közfeladatot ellátó intézmények munkatársainak tegyük elérhetővé az elektromos autózás élményét – közölte dr. Ugron Gáspár. Hozzáfűzte: – Több mint 300 elektromos töltőállomás telepítését kezdtük meg a megyei jogú városokban, az idegenforgalmi desztinációkban, a kormányhivataloknál, az országos főutak mentén, illetve Budapesten. A Jedlik Ányos cselekvési tervben az szerepel, hogy 2030-ra az állami tulajdonú járműflotta 30 százalékának elektromos meghajtásúnak kell lennie. Vállaltuk, hogy országos szinten évente 100 elektromos autót szerzünk be, és helyezünk ki kormányzati háttérintézményeknek.

Az elektromos autót akkor veszik, ha az országban minél több töltőállomás van.

– Az elmúlt években a piaci szereplők nem ruháztak be töltőpontokba megfelelő létszámban. Az e-Mobi koncesszió keretében hirdeti meg a szolgáltatás lehetőségét. Amíg manapság zömmel vállalati flottákba vásárolnak e-autót, tíz-tözenöt év múlva az elektromos autózás a társadalom szélesebb köreiben is általános lehet. Magyarországon az elektromos autózás a 2020-as évek közepén indul virágzásnak.

Szubjektív

Oszlóban a pesszimisták jóslata, miszerint lassú az elektromos autók áttörése: Oslóban igencsak intenzív a fejlődés. A támogatások révén a Norvégiában forgalomba helyezett új autóknak tavaly már több mint a fele elektromos vagy hibrid jármű. A skandináv országban az elektromos autók számos adó- és díjkedvezményt élveznek, mentesülnek például az autópályadíj és a parkolási díj megfizetése alól. E misszió nem olcsó, de akinek e-autója van, állítja: minden pénzt megér.

LTL








hirdetés