Elektronikus úton lehet igényelni az igazolványt

A gazdáknak ingyenes maradt az igazolvány kiváltása
A gazdáknak ingyenes maradt az igazolvány kiváltása
Nyíregyháza – Újraszabályozta a kormányzat az őstermelők jogállásához kapcsolódó egyes előírásokat – tudtuk meg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) megyei igazgatóságától.

A közleményükből kiderül: az új őstermelői igazolvány kiváltásához kapcsolódó eddigi papíralapú kérelmet egy elektronikus váltja fel. A NAK a szükséges feltételek megléte esetén ideiglenes igazolványt állít ki, amely kezdetben 2016. július 31-éig, azt követően a kiállításától számított hatvan napig igazolja az őstermelői jogviszonyt.

Ezen időszak alatt készül el a három helyett immár öt évig hatályos kártya-igazolvány.

Tények, információk

Az új igazolvány kiváltásához szükséges a személyi igazolvány, a lakcímkártya, az adóigazolvány, valamint az MVH-regisztrációs szám, illetve az adószám kiállításáról szóló NAV-kérelem. Az őstermelői igazolványokkal kapcsolatos ügyintézés a jövőben is a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) hatáskörében marad, és a területileg illetékes falugazdászainál kezdeményezhető. Az igazolvány kiállítása és érvényesítése továbbra is díjmentes lesz.








hirdetés