Elképesztően sikeres évet zárt a Toyota Titán Nyíregyházán, a java azonban csak idén jön

Akt.:
Elképesztően sikeres évet zárt a Toyota Titán Nyíregyházán, a java azonban csak idén jön
A hazai piacon környezetbarát hibrid elektromos autói sikerének köszönhetően már harmadik egymást követő évben látványos növekedést produkáló Toyota márka Nyíregyházán 18,2%-al növelte értékesítéseit a 16,7%-al bővülő magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon. Ezzel a márka országszerte 7,3%-ra növelte piaci részesedését egy olyan évben, amikor csak egyetlen új modellt (Aygo) mutatott be. 2019-ben azonban valódi modellinvázió várható a márkától, ami alaposan átrendezheti a hazai piaci viszonyokat is.

A városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátás-mentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos autók legszélesebb portfólióját kínáló Toyota hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autómárkája, amelynek neve egybeforrott a zöld autózással. A japán autógyártó az elmúlt években éppen környezetbarát hibrid elektromos modelljei népszerűségének köszönhetően Magyarországon is látványos sikereket könyvelhetett el, és szépen lépdelt előre a márkák rangsorában. 2018-ban 11643 új Toyota talált gazdára hazánkban, a legnépszerűbb modell 2018-ban Magyarországon a Yaris volt 2693 darabbal, amit az Auris (1973 db), a C-HR (1953 db), a RAV4 (1308 db), a Corolla (1206 db) és a Hilux (1079 db) követett.

Ami ugyanakkor különösen izgalmassá teszi a helyzetet, az az, hogy míg a hazai újautóeladások még mindig mintegy 63,3%-át teszik ki a flottaértékesítések (vállalatok számára történő eladások és közbeszerzések), addig a Toyota Titán szabolcs megyei eladásai tekintetében ez az arány csupán 50%. Márpedig a magánvásárlók részére történő értékesítés lesz a következő évek piaci növekedésének motorja, a japán márka tehát nagyon jó kiindulási helyzetben van a további piaci előretöréshez. Ha mindehhez hozzávesszük azt is, hogy 2018-ban az Aygo volt az egyetlen új modell a márka kínálatában, 2019-ben pedig legfontosabb modelljei közül három érkezik vadonatúj generációval, akkor vélhetően nem tévedünk nagyot, ha azt gondoljuk, hogy 2019 Magyarországon is a Toyota éve lesz.

Jön a világ legnépszerűbb autójának legújabb generációja

A legnagyobb várakozás mind a magán, mind a flottavásárlók részéről kétségkívül a hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Toyota Corolla legújabb generációját övezi, amely egyszerre váltja le a jelenlegi Corollát és Aurist. A vadonatúj Corolla ugyanis ötajtós, kombi és szedán változatban egyaránt elérhető lesz, ráadásul az első autó lesz a világon, amely két különböző teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos hajtást kínál majd, választ adva a nagyobb teljesítményű dízelekhez szokott, ám környezetbarát alternatívát kereső vállalati felhasználók igényeire is. Az új Corolla érkezése karosszériaváltozattól függően április-májusban várható, és onnantól kétségkívül csúcsra járatja majd a márka értékesítéseit, sokan egyenesen azt várják, hogy átveszi a legnépszerűbb európai Toyota címet is az addig ezt birtokló Yaristól, és nem utolsó sorban átrendezheti az alsó középkategóriás autók hazai rangsorát is.

A világ legnépszerűbb SUV-ja is vadonatúj generációval jelentkezik

Legalább ilyen horderejű újdonság a legújabb generációs RAV4 érkezése is: a kívül belül teljesen megújuló vadonatúj modell visszatér a gyökerekhez, és rendkívül meggyőző terepképességeket kínál majd, miközben szintén elérhető lesz hozzá a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtása. A SUV kategóriát megteremtő, és azóta a világ legnépszerűbb SUV-jának bizonyuló RAV4 új generációja minden bizonnyal nem csupán megőrzi, de végképp bebiztosítja majd a modell első helyét a hazai D SUV szegmensben.

Toyota RAV4 ©

Újra kapható lesz Magyarországon a világ legnépszerűbb limuzinja

Környezetbarát hibrid elektromos hajtással tér vissza 14 év után Európába és így Magyarországra a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja, a Toyota Camry is. A vadonatúj Camry érkezése nem véletlenül tartja lázban a bejelentés óta a hazai vásárlókat, különös tekintettel a vállalati flottavásárlókra. Az Avensisnél lényegesen nagyobb és elegánsabb modell (nem véletlen, hogy az Avensis kombi utódjának a Toyota az Auris Touring Sportsnál jóval nagyobb vadonatúj Corolla Touring Sports modellt szánja) a környezettudatos vállalati középvezetők ideális választása lehet (a felsővezetők vélhetően inkább a Toyota prémium márkájának vadonatúj luxuslimuzinja, az ES, vagy a zászlóshajó LS mellett teszik majd le a voksukat). A Camry érkezésével így a Toyota várhatóan ismét markáns jelenlétet tudhat majd magának a felső-középkategóriás szegmensben.

Toyota Camry ©

„Legendás sportmodellünk, a Supra visszatérése mellett legfontosabb modelljeink közül három, a Corolla, a RAV4 és a Camry jelentezik idén vadonatúj generációval – olyan modellinvázió ez, amire a vállalat történetében nem sűrűn van példa. Mindezzel ráadásul tovább erősítjük a mára egyértelműen a Toyota versenyelőnyévé vált környezetbarát hibrid elektromos stratégiát, piacvezető hibrid kínálatunk az eddigi 8 modellről 10 modellre bővül. Nyíregyházán az értékesítéseink közel harmadát kitevő hibridek aránya várhatóan még tovább nő majd eladásainkban.” – avat be Széles Tamás, a nyíregyházi Toyota Titán ügyvezetője.

Egy biztos: hosszú évek óta a Toyota az egyetlen olyan autómárka, amely a Corolla, a RAV4 és a Camry révén világ 10 legnépszerűbb autójából hármat is a magáénak tudhat. Ez a három modell érkezik idén vadonatúj generációval amely nemcsak világszinten biztosíthatja be még inkább a Toyota elsőségét, de a hazai piacon is olyan helyezést hozhat a márka számára, amire korábban még nem volt példa.

– PR cikk –

Címkék: ,







hirdetés