Elkezdődött az ÉM-vita

Agorázóink egyike, Gáti Attila gazdag listát készített az általa tapasztalt miskolci táblaanomáliákról. Viszonylag szűk területről hozta riasztó példáit a közlekedési táblák hiányáról, egymásnak ellentmondó utasításairól.

Levelezőink további  rémtörténetekkel  gazdagították a leltárt. Tábla-, KRESZ-, közlekedésügyben kezdődött el az Észak-Magyarország vitafóruma a Lézerpont Stúdióban.

Meghívott vendégek:

Gáti Attila egyetemi oktató

Kertész Béla, a városgazda kht. műszaki igazgatója

Sass István, a Magyar Közút területi igazgatóságának osztályvezetője

Molnár Emil, rendőr őrnagy

Tóth Tibor, a Tóth Autósiskola vezetője

A fórum Gáti Attila, egyetemi oktató képes bizonyítékaival kezdődött, fotókat mutatott a kidőlt, eltakart vagy anomáliát okozó KRESZ-táblákról. Tóth Tibor, a Tóth Autósiskola vezetője arról beszélt, hogy a helytelen útfestések, úthibák, a hiányzó jelzőtáblák rendkívül balesetveszélyesek és nehezítik a vezetésből vizsgázók helyzetét.

Kertész Béla, a Városgazda Kht. műszaki igazgatója elmondta, hogy a hivatal hatáskörébe tartozik a táblák pótlása, visszafordítása, az utak javítása Miskolcon. Ezt a bejelentéstől számított 24 órán belül kijavítják, pótolják. Adatokkal is szolgált aztán, tavaly 976 darab kressztáblát kellett kihelyezniük, amiből 550 darab volt a pótlás a lopások miatt. A város 14 milliót költött táblákra vagy ezeket tartó oszlopokra.

A fórumon olvasóink is felszólaltak

Szoták József a Perecesen kialakult ellentmondásokat vázolta. Nem derül ki egyértelműen, hogy mikor van vége a lakott területnek szerinte.

Jurecz László a Sajószöged és Tiszaújváros környéki ellentmondásokról beszélt.

Antal Miklós pedig azt hangoztatta, hogy a közlekedési táblákat azért lehet ellopni, mert nincs megfelelő törvényi háttér, szigorúbban kellene büntetni a tolvajokat.

Sass István, a Magyar Közút területi igazgatóságának osztályvezetője elmondta, amint tudomásukra jut valamelyik tábla hiánya, azt 24 órán belül pótolják. Emiatt vitába is keveredett egyik olvasónkkal, aki azt bizonygatta, másfél évig tartott amíg az általa bejelentett problémát korrigálták.

Szintén Sass István beszélt az útfestés minőségéről ezek után, mint mondta nem a technológia rossz, hanem a festék nem elég jó minőségű, de jobbra nincs pénz.

KHE








hirdetés