Élményt kérünk ajándékba

Élményt kérünk ajándékba
© Fotó: Pixabay
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – 5-ből 2 nő már októberben elkezdik az ünnepi készülődést és az ajándékötletek gyűjtését.

Mit fogunk adni, és mit szeretnénk kapni? Hogyan és kikkel töltjük a karácsonyt, mivel szeretnénk valójában az időt tölteni az ünnepek alatt? A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, 2000 magyar internetező karácsonyi terveit vizsgáló kutatásából arra is fény derül, hogy egyre többször kerül élményt adó program a fa alá tárgyi ajándék helyett.

A nők már tudják…

Habár az ünnep csak december végén esedékes, a felkészülést nem lehet elég korán kezdeni. Különösen igaz ez aktív internetező nők esetében, hiszen ötből ketten már októberben elkezdik az ünnepi készülődést és az ajándék­ötletek gyűjtését. A férfiak hagyományosan jóval tovább halogatják a karácsonyi ajándékokkal kapcsolatos teendőiket. A félmérésben részt vett, aktív internetező férfiak több mint 25 százaléka a fekete péntek elnevezésű akció kezdete előtt még csak nem is gondolkozik arról, hogy kinek milyen ajándékot vegyen.

Gyerekkorunk emlékei között kutatva, a karácsonyi ajándékok kapcsán mindenki szemei előtt a fa körül tornyosuló dobozok képe jelenik meg. Noha a kereskedők ma is mindent megtesznek azért, hogy ez a kép tovább éljen a fejekben, a felnőttek csaknem fele már nem újabb tárgyra vágyik karácsonykor.”

Egyre nagyobb szerep jut ugyanis az ajándékba adott élményeknek. Ezek jellemzően olyan, a szeretteinknek szóló programok, melyekre akár az együtt töltött felhőtlen kikapcsolódás, akár a hétköznapokból való kiszakadás okán, évekkel később is szívesen emlékezhetünk vissza – emeli ki Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője.

A legfontosabb, hogy örüljön

Az ajándékok személyessége, ötletessége és egyedisége a legfontosabb szempontok a vásárlás során. A kedvezmény mértéke és az ajándék ára csak minden ötödik internetező esetében befolyásolja érdemben a beszerezni tervezett ajándékok körét.

Az élménnyel, emlékkel párosuló meglepetések és az amúgy is szükséges dolgok kettőse határozza meg jórészt a fa alá kerülő élményajándékok összetételét. A tárgyi ajándék pillanatnyi öröm, az élmény viszont örök emlék. És hogy miért lett az egyik legkedveltebb ajándéktípus az élmény? Az aktív internetezők véleménye szerint az ünnepek alatt szeretteinkkel közösen eltöltött időt egy emlékezetes, ajándékba kapott élmény teheti még feledhetetlenebbé.

Az ajándékozók többsége úgy véli, az élmény lehetőséget ad örök emlékek szerzésére. Sokaknak számít pénzben nem kifejezhető értéknek a közösen eltöltött idő és a hétköznapokból való kiszakadás lehetősége. Ráadásul az élményt ajándékozók több mint negyede már kialakult hagyományt követ ezzel a választással. Az élmények tekintetében széles skálán mozog az, aminek leginkább örülnénk: utazás, wellness, szépség-egészség típusú programok, mozi-, színház- vagy étteremlátogatás, esetleg extrém programok, például hőlégballonozás, sétarepülés, netán kalandpálya kipróbálása.

HBN


Szokások

A 30 év alatti internetezők 60 %-a a funkcionális ajándékokra esküszik. Olyan ajándékot szeretne venni, (és ő maga kapni is) amire az ajándékozottnak amúgy is szüksége van, pl. fitness bérlet, KRESZ tanfolyam, fogfehérítés stb.

A legfiatalabbak (20 év alattiak), és a tanulók közül meglepően sokan (35 %) gondolkodnak saját készítésű karácsonyi ajándékban is, vagy olyan élményben, ahol az ajándékozott tud kreatív módon létrehozni valamit, ilyen pl. a főzőkurzus, szappankészítő tanfolyam, vagy épp a mostanság divatba jövő jobb agyféltekés rajztanfolyam stb.

Előre leadott kívánságlistákat, és vágyakat leginkább a 30 év felettiek teljesítenek. Esetükben már gyakran kiskorú gyermek is él a családban, illetve nekik van a legkevesebb idejük a kreatív ötletelésre. Egymást viszont előszeretettel ajándékozzák meg élménnyel, pl. falmászás, élményautózás, borkóstoló stb.

Végül, a 60 felettiek körében minden más korosztálynál jellemzőbb (39%) a pénz, vagy ajándékkártya adása. Habár ezek az ajándékok talán fantáziátlannak hatnak, semmiképp se mondhatók feleslegesnek, hiszen egy ajándékkártyával vásárolt személyre szabott élmény is lehet örök emlék.


Budapest - Idén karácsonykor átlagosan csaknem 35 ezer forintot szánnak a hazai internetezők ajándékokra, a tavalyinál mintegy 14 százalékkal többet - derül ki az Árukereső.hu felméréséből, amelyet a GKI Digital közreműködésével készített. Az MTI-hez szerdán eljuttatott összefoglaló szerint az ak...








hirdetés