Elsőre második hely a Mecsek Ralin

Elsőre második hely a Mecsek Ralin
© Fotó: Pál István Bence
Elsőbálozóként, úgy gondolom, hogy Gergő sikeres versenyt tudhat Szabó Krisztián navigátorával és csapatával maga mögött az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye után. Vele készítettem interjút a verseny után.

Pénteken a gépátvétel után a Pécs Pláza parkolójában kialakított pályán kezdődött számodra az 52. Mecsek rally a prológgal, ami a verseny része volt. Jól gondolom, hogy várakozáson felül teljesítettél?

– Fantasztikus érzések vannak bennem. Nagyon örülök az eredménynek, igaz, volt ahol hibáztam, de tanulom, tapasztalom az autót. Péntek este a prológ előtt a rajtceremóniával kezdtük meg a Mecsek Rallyet. A prológ picit másabb volt, mint amiken eddig részt vettem, itt “L” alakban kellett teljesíteni a pályát. Hideg autóval, hideg gumikon, hideg fékekkel is nagyon élveztük. Megnyertük a prológot, ezért jó kedvvel álltunk a másnapi rajthoz.

Másnap nyolc gyors várt rátok, ahol ismét sikerült egy kategória első időt autóznotok, mégpedig Hetvehelyen. Ennyire bejött az a szakasz?

– Rettentő nehéz nap elé néztünk. 100 versenykilométer várt ránk azon a napon. Véleményem szerintem egy nagyon érdekes pálya Hetvehely, van benne nagyon gyors rész és csiki-csukis is. Hetvehelyen ebben az irányban még nem mentem, szerencsére tapasztalt mentorommal, és navigátorommal Tiánnal, valami fantasztikus módon tudtuk felírni a pályákat. Tián rengeteget segített nekem a hétvége folyamán. Próbálta éreztetni velem, hogy hiába ez az első versenyünk az autóval, keményen kellene ismerkedni vele.

Ahogy láttam, vasárnap sem fogtad vissza magad. A négy gyorsból hármat meg is nyertetek. Ennyire ráéreztél a navigátoroddal a versenyzés ízére?

– Nagyon-nagyon vártam a vasárnapi rajtot. Szombat este úgy feküdtem le, hogy nagyon elfáradtam, reggelre viszont mintha semmi nem történt volna, teljesen kicseréltek. A verseny előtt azt hittük, hogy a második nap egy picit jobban meg fog viselni a sok kilométer miatt. Maga a vasárnapi nap szinte tökéletes volt, nagyon élveztem azokat a pályákat. Az orfűi körgyorsasági szakaszok a mai napig ámulatba ejtenek. Hihetetlen mennyire jó volt a két hosszú gyorsasági szakasz. Sajnos a 28km-es gyorsasági szakaszt nem sikerült megnyernünk. Úgy gondoltuk, a puha gumi az erdő miatt jó választás, azt tudtuk, hogy tökéletes nem lesz. Sajnos, az általunk kigondolt távolság, hogy meddig lehet jó a gumikeverékünk nem jött be, ebben hibáztunk. A végére az autó nagyon elkezdett csúszkálni, ezért csak második időt tudtunk autózni, mindössze egy másodperc lemaradással az előttünk lévőtől. Még a hibás gumitaktika ellenére is nagyon élveztem a hírhedt Árpádtetőt.

A szombati nap időeredményeit nézve, minden ismétlődő gyorson “rosszabb időt” jöttetek. Ennyire romlott a tapadás, kihordásos lett a pálya?

– Márévárán kilenc másodpercet sikerült javítanunk az első kör idejéhez képest, igaz azzal annyira nem voltam megelégedve. Valamiért ez az egész gyorsasági szakasz nem feküdt nekem. Lehet, hogy első Mitsubishis gyorsaságinak elég “meredek” volt. Nem lett a kedvenc gyorsaságim. Nagyon jó időt tudtunk volna autózni a második körben Mecsekpölöskén is, de sajnos beforogtunk, így három másodperccel rosszabb lett az időnk. Mire Szágyra, és Hetvehelyre értünk elkezdett besötétedni és sokat esett a hőmérséklet is. Nem cseréltünk gumikat, már Mecsekpölöskén is éreztem, hogy nagyon intsabil az autó. Nem akartunk felesleges kockázatot vállalni, ezért az utolsó két gyorsasági szakaszon biztonsági autózást mutattunk be.

Ha újra rajtolhatnál mi az, amit másként tennél és miért?

– Talán a gumistratégiánkat körültekintőbben választhattuk volna meg. Természetesen rengeteg dolog körvonalazódott a fejemben. Miután életében először megy át az ember egy gyorsaságin, sokkal tisztábban lát dolgokat a jövő évre, a következő versenyre nézve. Na, mi most így voltunk vele. Minden új volt, tapasztalom nem volt. Most már van, hogy mire kell számítani, hol hogyan, miként viselkedik az autó. Rettentő mód pozitívan tudnak segíteni azok a tényezők, hogy végre vannak tapasztalataink ezeken a pályákon.

Végezetül, miként értékeled az 52. Aquaprofit Mecsek Ralit és legközelebb hol találkozhatunk veled és a csapatoddal?

– Nagyon hálás vagyok a családomnak, hogy támogatnak, hisznek bennem, nélkülük ez nem valósulhatott volna meg. Szabó Krisztián navigátorom az egész verseny alatt szenzációs navigálást nyújtott nekem, amit a mai napig alig tudok felfogni. A szerviz is tökéletes munkát végzett. Az autó hibátlan volt, tökéletesen működött.

Partnereink segítségét köszönjük!

– Hajósi Miklós –








hirdetés