Elvarázsolta a sipkaysokat Szicília páratlan szépsége

Nyíregyháza – A látvány és a hangulat olyan kellemes volt Olaszországban, hogy legszívesebben örökre ott maradtunk volna.

A hároméves nemzetközi együttműködés legutóbbi úti célja az Erasmus+ program keretében Szicília volt, a projektünk témája pedig a zöld turizmus, amellyel kapcsolatban sok érdekes feladatot hajtottunk végre angol nyelven.

Örültünk, hogy gyakorolhatjuk az angol nyelvet, és számos új barátot szerezhetünk. A három esztendő alatt eljutottunk már Törökországba, Skóciába és Portugáliába, az idén áprilisban pedig az olaszországi Szicíliába. És ezzel még nincs vége, hiszen csodás utazások várnak ránk, a jövőben Spanyolországba (Kanári-szigetek) és Görögországba (Kréta szigete) készülünk!

Megízleltük az olasz konyhát

A projekt részeként a partnerek időnként személyesen is találkoznak, hogy megbeszéljék a feladatokat, megosszák egymással az ötleteiket. A találkozások lehetőséget nyújtanak arra is, hogy megismerjük más országok kultúráját. A második tanév utolsó találkozója ismét fantasztikus hangulatban zajlott.

Megérkezésünkkor olasz barátaink nagy szeretettel fogadtak bennünket, majd a befogadó családjainkhoz mentünk. A város szépsége és nyüzsgése mindnyájunkat elvarázsolt. Az első napon a Madonie Parkba látogattunk el, ahol csodálatos környezetben túráztunk. A kimerítő testmozgás után egy hangulatos étterembe vittek el bennünket olasz vendéglátóink, hogy megkóstolhassuk a hagyományos olasz ízeket. Délután egy átadás előtt álló csillagvizsgálót tekintettünk meg.

Másnap Palermo nevezetességeiben gyönyörködtünk a világörökség részeként számon tartott Norman palotában, a Katedrális Monreale-ban, amely a normann építészet legnagyobb fennmaradt remekműve. Az épület azért is olyan különleges, mert több építészeti stílus keveredik benne. Számunkra Agrigento jelentette a legnagyobb csodát, az ott látható Templomok völgye lélegzetelállító látványt tárt elénk. A dór stílusban épült templomok romjai görög hangulatot idéztek.

Hamarosan újra útra kelünk

Az utazás utolsó napján olasz diáktársainkkal elmentünk Mondello Beachre, magával ragadott bennünket a tenger szépsége. A látvány és a hangulat olyan kellemes volt, hogy legszívesebben ott maradtunk volna. Másnap fájó búcsút kellett vennünk a családjainktól és a diákoktól, akikkel rövid idő alatt szoros barátságokat alakítottunk ki.
Nagyon várjuk a többi utazási lehetőséget, ahol újból találkozhatunk külföldi diáktársainkkal, és további életre szóló élményekkel gazdagodhatunk.

– Filep Rita Nikoletta, Ágoston Kinga, Szedlár Vanessza, Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Idegenforgalmi Középiskola, Szakiskola és Kollégium –