Emeletes buszok Debrecenből!

Törökországi megrendelésre több millió euró értékű autóbusztendert nyert a
debreceni székhelyű Magyar Járműtechnikai Rt. A megyében 400 embernek teremthet
munkahelyet a projekt.

A versenyben az ismert piros emeletes londoni buszokat gyártó angol vállalat
is nyújtott be pályázatot, de a debreceni vállalkozás prototípusa jobbnak bizonyult
– tudta meg a Napló.

Egyik termékünket Budapesten mutattuk be a török delegációnak – mondta
el érdeklődésünkre Tarnai Sándor, a részvénytársaság vezérigazgatója, aki joggal
büszke arra, hogy az angliai versenytárs elől „vitték el a pálmát". Isztambul
városa (miután a település polgármester-helyettesének tetszését elnyerte a magyar
gyártmány) a debreceni vállalkozástól 50 darab emeletes járművet rendelt. –
Ezzel több száz embernek lesz munkahelye az elkövetkező évben, hiszen az 50
járművet alig több mint 1 év alatt kell legyártanunk – tette hozzá a vezérigazgató.
A vállalkozás többségében magyar beszállítókkal kíván együtt dolgozni, ezzel
is segítve a további munkahelyek megteremtését.

Isztambul eddig is szerette a magyar buszokat, hiszen a 14 milliós város 8000
járművéből 2500 Ikarus gyártmányú. A tender elnyerése után pedig további "madzsar"
autóbuszok közlekednek majd a város útvonalain, ráadásul ezek mindegyike a debreceni
Magyar Járműtechnikai Részvénytársaság telephelyén készül el. – A vállalkozás
a régiónkat is érintő cégekkel dolgozik majd együtt: biharkeresztesivel, szeghalmival.
Az ülés- és padlógyártást is magyar beszállítók végzik majd – mondta el a továbbiakban
a Napló érdeklődésére Tarnai Sándor.

Pályáznak vele

SZÁMOKBAN
Motor: Cummins ISLe 325
Futómű: ZF tárcsafékkel
Váltó: ZF Ecomat 6 HP 592
Hossz: 10,5 méter
Magasság: 4 méter
Szélesség: 2,5 méter
Férőhely: 72 utas + 1 autóbuszvezető + 1 kalauz
Gyártási idő: 14 hónap
Darabszám: 50

A cégvezető úgy gondolja, hogy nagy fába vágták a fejszéjüket, hiszen a sok
busz legyártására kevés idő áll rendelkezésre és a járműjavító telephelyét is
át kell alakítani a szériagyártásra. – Alkalmazkodnunk kell a török szabványokhoz
is, melyek eltérőek az uniós előírásoktól – utalt a további kihívásokra. A rozsdamentes
anyagból készülő autóbuszokból már 3 darab "megszületett". A részvénytársaság
ezt a járművet is benevezi majd a 2006-os haszongépjármű-versenyre. Ha megnyerik,
nem ez lesz az első sikerük, hiszen az alacsonypadlós városi autóbuszuk – mely
szintén a debreceni gyárban készült – 2005-ben már pályázatnyertes lett.

P.A., K.N.A.








hirdetés