2016.03.10. 16:36
Valóban mindent lát?
Az utóbbi hetekben-hónapokban megyénkben a híradásokat olvasva mintha a korábbiaknál több súlyos, halálos áldozatot követelő közlekedési baleset történt volna. Az esetek többségében a karambolt a figyelmetlenség, vagy az agresszív vezetési stílus okozta. Györke László jegyzete.
Az utóbbi hetekben-hónapokban megyénkben a híradásokat olvasva mintha a korábbiaknál több súlyos, halálos áldozatot követelő közlekedési baleset történt volna. Az esetek többségében a karambolt a figyelmetlenség, vagy az agresszív vezetési stílus okozta. Györke László jegyzete.
Nyilván az a sofőr, aki vezetés közben telefonál, vagy éppen szépítkezik, nem tud kellő intenzitással reagálni a közlekedési szituációkra, s egykettőre megtörténik a baj. Az eszeveszett száguldozás még ennél is veszélyesebb, és igen sok áldozatot követel.
Nem csoda hát, ha a közlekedés biztonságáért felelős hatóság igyekszik a legkorszerűbb technikai eszközöket bevetni annak érdekében, hogy kiszűrje a renitenskedőket, hogy ezáltal is jobbak legyenek a ma még nem éppen hízelgő statisztikai adatok. Magyarán: kevesebb baleset történjen útjainkon.
Ezért már márciusban üzembe áll 160 automata hordozható kamera az országban, a harmadik negyedévtől pedig 365 fix kamerát telepítenek a legveszélyesebbnek ítélt helyekre. Mit tudnak ezek a csodakamerák? Sokat! Rögzítik, ha behajtok a tilosba, ha forgalommal szemben, vagy a leálló- illetve a buszsávban haladok, ha átmegyek a vasúti átjárón, ha átlépem a záróvonalat, ha fittyet hányok a pirosra, ha nem csatolom be az övemet. A kamerák által rögzített adatok pedig bekerülnek a központi közlekedésbiztonsági automatizált feldolgozó és információs rendszerbe (KAFIR). Tehát nincs menekvés! – gondolhatnánk.
Persze, arról a szuper kamera sem szerezhet adatot, ha valaki bal lábbal kelt, álmos, megy a hasa, vagy épp valamivel tele van a hócipője, s emiatt képtelen összpontosítani a vezetésre.
- Györke László -