Feloldható lenne a káosz

Nyíregyháza, Dózsa György utca
Nyíregyháza, Dózsa György utca
Nyíregyháza – A Jókai téri építkezéssel kapcsolatban kérdezte a V@rosvita tagjait Diczkó József arról, hogy kinek milyen ötlete van azzal kapcsolatban, hogyan lehetne a belváros zsúfoltságát, az autók behajtását csökkenteni.

A „Jókai téri őrület” tényleg őrület lesz, ha továbbra is ilyen profi módon szervezik a forgalmi helyzet átalakítását az illetékesek! – vélekedik Hajtó József. – Egy szemernyivel sem lesz kevesebb autó a belvárosban. Erre számítani szerintem dőreség lenne. A megoldást az átgondolt, egyértelmű forgalmi helyzetek kialakítása jelentheti. Tudomásul kell venni, hogy legtöbben az ismerős környezetben igenis rutinból vezetnek.

A Dózsa György utca végén egyértelműbb volna a helyzet, ha nemcsak az az egy árva Behajtani tilos! tábla lenne kibiggyesztve, hanem az útburkolati jeleket is átfestenék a változásnak megfelelően. Praktikus lenne az autópályákról ismert narancssárga festék használata!  Mikor észleltem a Behajtani tilos! táblát, sokat segített volna a „hogyan tovább?” eldöntésében a kötelező haladási irány jelzése.

A kék nyilakat legalább olyan ösztönösen követi az ember, mint ahogy a Stop táblánál a fékre lép. Ha pedig egy szakasz lezárásra kerül, akkor azt csak akkor tegyék amikor feltétlenül szükséges! De akkor ne legyen kivétel! Ha egyeseknek szabad, a magyar mentalitásból egyenesen következik: akkor nekem miért ne? A Kelet-Magyarországban pedig megjelenhetne esetleg többször is a változásokról készített térképvázlat.”

„Tudomásom szerint pontos és részletes szabályok vonatkoznak a közlekedést irányító jelzések/eszközök kihelyezésére mindenkörülmények közt és ezt az építkezések során is alkalmazni kell! – teszi hozzá Molnár Levente. – A komoly lezárások kapcsán pedig terelőutakra kell/lehet javaslatot/utasítást adni. Szóval, azt hiszem, hogy ilyen volumenű változásokhoz képest nevetséges szinten akarták megoldani a forgalom (át)szervezését a Dózsa György utca kereszteződésében. Jó lenne már, ha ilyen szinteken is komolyan vennék a kötelességeiket az adott szervezetek és nem azon fáradoznának, hogy hogyan lehet továbbítani a felelősséget a „végfelhasználókig”, jelen esetben az autósokig.”

  • Útvesztő a belvárosban
  • Módosított útvonalakon
  • Türelem és figyelem az autósoknak
  • Városkapu helyett Korzó
  • Kárpótol majd a kellemetlenségekért
  • Megkezdődtek a munkálatok
  • Épülhet a Városkapu Center!
  • Gumicsontnak biztosan jó
  • Városkapu: döntsön a szakma?
  • Városkapu Patyomkin-módra
  • Készül a Városkapu
  • A földalatti parkolásé a jövő
  • Aggasztó a multik térnyerése
  • -Zajácz Zoltán-








    hirdetés