Fogyasszunk gyümölcsöt, vagy ne? A gyümölcsfogyasztás helyes módja

Akt.:
Fogyasszunk gyümölcsöt, vagy ne? A gyümölcsfogyasztás helyes módja
Mindnyájan hallhattunk már arról, hogy a gyümölcs egészséges, mert tele van vitaminnal, rosttal. De cukorral is, ami miatt diétázók ne egyék.

Az igazság az, hogy a gyümölcsben nem a finomított kristálycukor található, hanem a fruktóz nevű gyümölcscukor, amelynek messze nem olyan káros a hatása, mint társának. A szőlőben található szőlőcukor pedig egy olyan értékes cukor, amely az agy működését serkenti, gyorsan felszívódik és egészséges. Cukor nélkül pontosan ezért nem szabad élni, rontaná az agyi funkciókat. Az viszont már egy másik kérdés, melyik cukrokat visszük be, természetesen innentől ez már magától értetődő. Ugyanis a kalóriatartalma miatt a cukor fogyasztása a legveszélyesebb. Egyes kutatások kimutatták, hogy a cukor droghoz hasonló szer, amelyre rá lehet függni, és a leszokás róla szintén nagyon nehéz, elvonási tüneteket produkál. Cukorbetegséghez, illetve elhízáshoz vezet. Emiatt a cukrot mindenki ádáz dolognak tartja, és számos diéta szól amellett, hogy gyümölcsökből ne fogyasszunk sokat. Azt kell, hogy mondjam, részben igaz, de inkább baromság. A gyümölcsökben számos vitamin, antioxidáns és rost megtalálható, amelyeket máshonnan nem tudnánk beszerezni. Csak gyümölcsöktől még soha nem hízott el senki. Ez megdönthetetlen érv. A cukortartalom miatt azonban fontosabb kérdés az, hogy mikor fogyasszuk el. Késő este már nem olyan szerencsés, ha cukrot viszünk be. reggel éhgyomorra viszont annál inkább. Az éhgyomorra fogyasztott gyümölcs, mivel semmi sem akadályozza az útját, fél óra alatt áthalad a szervezeten, így a gyomrot sem terheli meg, és a reggeli méregtelenítő órákban, amely a testnek egy ciklusa, támogathatjuk a sikeres folyamatot. Ha nem éhgyomorra esszük, akkor nem tud végighaladni, nem tudja átmosni a szervezetet, így megrohad. A főtt ételek emésztése sokkal több energiát von el a szervezettől, így a reggeli lendülethez elengedhetetlen pár szem gyümölcs. vacsorára azonban érdemes zöldséget enni. A zöldség-gyümölcs arányát tekintve háromszor annyi zöldséget fogyasszunk, mint amennyi gyümölcsöt. A zöldségek ugyanis a legalacsonyabb kalóriatartalmú, cukortartalmú ételek, amelyek dúskálnak rostokban, vitaminokban, vízben (a gyümölcsök magasabb víztartalommal bírnak). Egy diétának az alapja a sok zöldség és gyümölcsfogyasztás, mert ezek remek lúgosító hatással vannak a szervezetre, a mindennapi étkezés során ugyanis inkább a savas kémhatás érvényesül, aminek kellemetlen következményei lehetnek. Azonban az úgymond vegetáriánus étrend sem a legjobb választás egészségügyi szempontból. Fehérjék is kellenek a szervezetnek, például a hal, a szárnyas és egyéb húsok, a jó minőségű szénhidrát is, e nélkül kevés energiánk lenne, illetve a jó zsírok bevitele is nagyon fontos. Gondoljunk csak bele, hogy pár vitamin zsírban oldódik csak. Összességében a jó alapanyagok, illetve a mennyiség helyett a minőségre való törekvés kedvez leginkább a szervezetünknek és a kiegyensúlyozott életünknek.

Az élelmiszerek vegyszertartalma a túlzott növény védőszer használat miatt megnövekedett, de az élelmiszermérnökök azon vannak, hogy a lehető legkevesebb minőségomlással kerülhessenek a boltokba az élelmiszerek. Élelmiszermérnöknek egyetemen tanulhatsz, de az egészségügy más területein is bizonyíthatsz Szombathelyen a PTE Egészségtudományi Karán való tanulmányaiddal. Ha szeretnél Szombathelyen elhelyezkedni a megszerzett tudásoddal, akkor ajánlom a város legjobb álláshirdető oldalát, a www.szombathelyallas.hu oldalt.

 

– PR cikk –

Címkék:







hirdetés