Fokozott pályafelügyelet a MÁV-nál

A vasúttársaság a biztonságos közlekedés érdekében szigorította a pályatestek ellenőrzését. Az országos vasúthálózaton 110 helyen mérik a sínhőmérsékletet, az értékeket 2 óránként figyelemmel kísérik.

A tartós kánikula szerkezeti változásokat okozhat a sínekben, a vasúti pályákban: 32 fokos levegőhőmérsékletnél ugyanis 45-50 fokos sínhőmérséklet alakul ki, melynek következtében a vágányok a szabályos geometriai helyzetükhöz képest oldalirányban torzulnak, úgynevezett irányhibák, illetve súlyosabb esetben vágánykinyomódások jönnek létre. Ekkor rendelik el a fokozott pályafelügyeletet.

A vasúti pályákon figyelemmel kísérik a kritikus sínhőmérsékleti értékeket: amikor a levegő hőmérséklete a legmagasabb – déli tizenkét óra és délután négy óra között – soron kívüli vonalbeutazást tartanak.

A vonalgondozók naponta gyalogosan bejárják a felügyeletükre bízott vasúti pályaszakaszt. A pályamestereknek naponta kell mozdonyra szállniuk, s ilyen módon végezik az ellenőrzést.

A tartós meleg a vasúti biztosítóberendezések működésében is zavart okozhat (pl. fénysorompó meghibásodások, váltóhibák, kábelzárlatok stb.). Az elmúlt napokban 20-40 ilyen jellegű üzemzavar volt a MÁV hálózatán, aminek következtében 105 személyszállító vonat, késéssel közlekedett.

A meghibásodások megelőzésére, a vasúti pálya-felügyeleti rendszer ügyeletén fokozott ellenőrzéseket végeznek. A karbantartó egységek készen állnak arra, hogy azonnal kijavítsák a sínhibákat. A biztonságot szolgálja az is, hogy ahol szükséges – sebességkorlátozást vezetnek be.








hirdetés