Folyadékfogyasztás – létezésünk alapja

Milyen problémákat okozhat, ha nem iszunk elég folyadékot? – kérdezte olvasónk orvosszakértőnktől.

Dr. Zilahi Zsolt kardiológus főorvos elmondta: A víz szükséges az életünkhöz, a fizikai és a mentális egészségünkhöz egyaránt. Szervezetünk kiválasztással kb. 2,5 l folyadékot veszít naponta, amelyet pótolni kell. Ebből adódik, hogy 1,5-2 liternyit kell innunk mindennap, viszont sportoláskor, nagy melegben ez a mennyiség nem elegendő.


Hatás-ok
– fejfájás,
– fáradtság
– csökkent koncentrációképesség

A folyadékfogyasztás szempontjából kiemelt célcsoportnak számítanak a gyerekek és az idősebb korosztály. A fiatalok legtöbbször egyszerűen „elfelejtenek” inni, a korosabbak viszont az idő előrehaladtával nem annyira érzik a szomjúságot, mint korábban. A fiatalok légzéssel több folyadékot vesztenek, mint az idősebbek, így nagyon fontos, hogy állandóan kínáljuk őket.

Kutatások kimutatták, hogy ha testtömegünkből 5 %-nyi folyadékot vesztünk, akkor a munkaképességünk akár 30 %-kal is csökkenhet. Viszont a sportolás előtti és utáni megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás növeli a sportolás intenzivitását és a teljesítményt.








hirdetés