Folytatódik az osztatlan közös tulajdonú földek állami költségen való megosztása

Hajdú-Bihar – A hajdúböszörményi és a hajdúnánási járásban is elkezdődtek 2018. április 23. napján a részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdonban lévő ingatlanok megszüntetését célzó megosztási eljárások összesen 598 földrészletet illetően.

A földrendező és a földkiadó bizottságokról szóló törvény alapján az önálló ingatlan kialakítása iránti kérelmet 2012. június 1-jéig lehetett benyújtani. Azon tulajdonosok esetében, akik kérelmezték a megosztást, az eljárások lezárását követően tulajdonrészük önálló helyrajzi számot kap.

Az eljárás – melyben a felek együttműködése kiemelkedően fontos – ingyenes, költségeit a kárpótlási eljárásokhoz hasonlóan a Magyar Állam viseli.

Az eljárások lebonyolításáért a Nemzeti Kataszteri Program Nonprofit Kft. felel, az eljárás résztvevői az ingatlanügyi hatóság mellett a földmérő vállalkozó és a jogi szolgáltató.

Az eljárás során a földmérő ún. keretméréssel ellenőrzi, hogy az érintett földrészletek ingatlan-nyilvántartásban szereplő adatai (határvonalak, művelési ágak, területi adatok) megegyeznek-e a mérés eredményével. Amennyiben eltérések adódnak, a járási hivatal összhangba hozza a terepi állapotot az ingatlan-nyilvántartás adataival, melyről értesíti a tulajdonost is (a mérés során a kérelmezőnek, illetve a tulajdonosnak nem kell jelen lennie).

A kérelmezők a kiosztási sorrend egymás közötti meghatározására egyezséget köthetnek, mely lehet kérelmezők közötti és teljes körű. Teljes körű egyezség akkor jön létre, ha a kérelmezők egyezséget kötnek a kérelmet elő nem terjesztő tulajdonostársakkal is. A földrészlet megosztásának sorrendje egyezség hiányában sorsolási eljárással alakul ki. Az eddigi tapasztalatok szerint az eljárások döntő többségében az egyezség létrejött.

A kérelmezők és a tulajdonosok személyre szóló értesítést kapnak az ingatlanügyi hatóságtól az eljárással kapcsolatos tudnivalókról, továbbá az ingatlanügyi hatóság ügyfélszolgálata a következő elérhetőségeken nyújt tájékoztatást a felmerülő kérdésekben:

  • cím: Hajdúböszörményi Járási Hivatal Földhivatali Osztály – 4220 Hajdúböszörmény, Bocskai István tér 2. (nyitva tartás: hétfő, kedd, szerda, péntek: 8:00 – 12:00, csütörtök: 8:00 – 15.30)
  • telefonos elérhetőség: (+36 52) 229-381
  • e-mail cím: foldhivatal.hajduboszormeny.jh@hajdu.gov.hu, e-papír webcím: https://epapir.gov.hu (címzett: Hajdúböszörményi Járási Hivatal)

– HBMKH –








hirdetés