Gépkocsi-garancián innen és túl

Akt.:
Gépkocsi-garancián innen és túl
Az Európai Unió versenypolitikai szabályozása kihat a szervizállomás-hálózatra.

Új versenypolitikai szabályozásról döntött a minap az Európai Unió. Eszerint fokozatosan liberalizálják az autók garanciális javítására vonatkozó passzusokat. Keddtől már nem kötelezhetik vásárlóikat az autógyártók arra, hogy járműveiket kizárólag jóváhagyott szervizállomás-hálózaton belül javíttassák. A gyártók ugyanakkor megkövetelhetik, hogy a garancia által érintett javításokat – melyek költségeit viselik – e szervizekben hajtsák végre.
– Erre eddig is lehetőség volt. Mindössze a helyzetet tisztázta a szabályozás – nyomatékosított Széles Tamás, az Autó Széles és a Toyota Titán ügyvezetője. – A márkaszervizek a jövőben is teljeskörűen látják el az autók garanciális és garancián túli szervizét, valamint időszakos karbantartását. Azok, akik a karbantartásokat bármilyen okból nem végzik márkaszervizben, a gépkocsi garanciáját és garancián túli méltányossági javítását teszik kockára. Ha ugyanis a garanciális meghibásodáskor nem tudja alátámasztani a műveleti utasítások szerinti szakszerű, folyamatos karbantartást az autó tulaja, akkor a garanciát automatikusan megvonják. Természetesen botorság lenne márkaszervizként figyelmen kívül hagyni a jelenlegi folyamatokat, erre például cégünk is azonnal reagált. Az árra érzékeny, de a minőséget szem előtt tartó ügyfelek számára erőteljes árkorrekciót hajtunk végre. Így a folyamatból végülis valóban a vevő profitál.

Biztosítják az átmenetet

Joaquín Almunia, az Európai Bizottság versenyügyi felelőse brüsszeli sajtótájékoztatóján kijelentette, hogy az új intézkedések már június elsején életbe lépnek, de a bizottság úgy döntött: az érintetteknek hároméves átmeneti időt biztosít, hogy alkalmazkodjanak a megváltozott szabályozáshoz.

KM–LTL








hirdetés