Gyémántként tündöklő város – Nyírbátor

Nyírbátor neve összefonódott a Sárkány legendájával és a Báthori család történetével
Nyírbátor neve összefonódott a Sárkány legendájával és a Báthori család történetével
Nyírbátor – Két kategóriában is elismerték az önkormányzat azon munkáját, melyet a marketing területén végez.

„A jó városmarketing-tevékenység pozitív hatással van az ott élők mindennapjaira, a város ismertségére és megítélésére” – ezzel a mottóval hirdették meg (immár második alkalommal) az Országos Városmarketing Díj pályázatot, melynek győzteseit a Médiapiac Márkaépítés konferencián hirdették ki a közelmúltban.

Szükségszerűvé vált egy jól megjegyezhető arculat létrehozása.” Máté Antal

Megalapozott tervezés

A pályázatra 70 nevezés érkezett, a 35 várost képviselő szervezetek 6 kategóriában pályázhattak. Az elismert szakemberekből álló zsűri a pályamunkákat a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás, a kitűzött célok elérését jelentő hatásosság és a források célszerű felhasználását jelentő hatékonyság szempontjai alapján értékelte.

Nyírbátorban a városmarketinget egy ideje a Nyírbátori Városfejlesztő és Működtető Kft. végzi, amely két pályázatot nyújtott be az „Arculattervezés” és a „Külső kommunikációs megoldások és tartalom” kategóriában.

A zsűritől a díjakat Belus Tamás turizmusszakértő vette át

– A város 2015-ig megkülönböztethető arculati elemeket nem használt, a település megnevezésén és címerén kívül szinte semmit – mondta lapunknak Máté Antal, aki hozzátette: a települések közötti növekvő verseny miatt égetően időszerűvé és szükségszerűvé vált egy jól megjegyezhető és jól megkülönböztethető arculat létrehozása. A legfontosabb célunk a megkülönböztethetőség és a megjegyezhetőség mellett a várt végeredmény minél nagyobb arányú elfogadottsága volt. Az idegenforgalom, a kultúra és a városi kommunikáció egységes arculatkialakításával azt szerettük volna elérni, hogy egységes megjelenéssel, egységes kommunikációval jelenjen meg Nyírbátor a helyi lakosság, valamint a belföldről és külföldről ide látogató turisták előtt – fogalmazott Nyírbátor polgármestere.

Színvonalas munka

Nyírbátor a 2016-os pályázati időszakban eredményes, az értékelési kritériumoknak megfelelő, a szakmai zsűri által színvonalasnak értékelt városmarketing-tevékenységet végzett, ezért mindkét kategóriában elnyerte az Országos Városmarketing Díj Gyémánt elismerését.

– KM –


Sárkány is az arculatban

– Nagyon örülünk az elismerésnek, hiszen ez a díj is azt igazolja, hogy Nyírbátor jó úton halad a városmarketing területén – fogalmazott Horváth Gábor, a Nyírbátori Városfejlesztő és Működtető Kft. ügyvezető igazgatója.

– A város testületi döntésének felhatalmazása alapján kezdtük el az arculattervezési munkálatokat, mely során az alapgondolatot a Báthori család története és a város történelméhez adott értéke szolgáltatta. A kontúros sárkány segít megérteni magát a szlogenünket is: „Nyírbátor – a sárkányok földjén”.

– Az arculati elemek használata már megkezdődött a város turisztikai kiadványában, Nyírbátor weboldalán, a települést bemutató imázs­filmben, rendezvényplakátokon, szórólapokon, verbálisan pedig a rádiószpotokban – sorolta Horváth Gábor.








hirdetés