Gyorsulnak, durrognak, cikáznak

A járőrök és a közlekedésrendészet együtt és gyorsan érkezik a megjelölt helyre.

A szovjet hadsereg zárótüzével felér az a hangzavar, amit motorok, autók képesek maguk után húzni Debrecenben. Kisebb detonációk rázzák meg az éjszakában az ablakokat, miközben „ezerrel” húznak el nagyon lakott területeken belül a gépek – valahol azért hangsebességen innen.

Fejekben rendet

Sóvágó Sándor, alezredes, a Debreceni Remdőrkapitányság vezetője a szülőknek is fel kell hívni a fiatalok figyelmét arra, hogyha motorkerékpárjaikkal nagy sebességgel – a KRESZ szabályait figyelmen kívül hagyva – cikáznak a szabályosan közlekedők között, nemcsak maguk, hanem mások életét is veszélyeztetik. Hozzátette: a fejekben kellene rendet tenni, a közút nem azért van, hogy ott száguldozzunk, következetesen a kulturált közlekedésre kell szoktatni, nevelni a fiatalokat.

A hangos motorokkal kapcsolatban Sóvágó Sándor kifejtette: ezek a motorkerékpárok a Közlekedési Felügyelet által levizsgáztatottak – forgalomba helyezésük megtörtént – így jogszerűen közlekedhetnek az utakon, mégha az általuk kiadott motor zúgásának zaja zavarja is mások nyugalmát. A „megbuherált” nagyobb teljesítményt nyújtó, kisebb teljesítményre levizsgáztatott motorok rendőri kiszűrését követően, a rendőrségnek arra van lehetősége, hogy azokat soron kívüli műszaki vizsgára kötelezze, viszont az eljárás lefolytatására a Polgármesteri Hivatal Közlekedésigazgatási Csoportja rendelkezik hatáskörrel.

Trafiból sok van

– A közterületen ellenőrzést végző rendőri állomány figyelmét felhívtam arra, hogy a nyári időszakban fokozott figyelmet fordítsanak a gyorshajtókra, köztük a motorosokra is – folytatta az alezredes. Megtudtuk, hogy további gondot jelent például az „egy kerekezés”. Az sehol sincs leírva ugyanis, hogy a motoros csak két keréken közlekedhet. Amennyiben olyan helyen megy egy keréken, ahol mások biztonságát nem veszélyezteti, úgy szabálysértést nem követ el, míg ha ezt egy zsúfolt útszakaszon teszi, mások életét, testi épségét veszélyeztetve: a közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése szabálysértését követi el – ami 30 ezer forintig terjedő pénzbírsággal sujtható.

Gyorsulási versenyre használt útszakaszokról most nincs tudomása a rendőrségnek. Ugyanakkor a kapitány azt mondta, hogy az erre a célra korábban is használt utakat továbbra is kiemelten ellenőrzik, s hozzátette: a rendőrség bőségesen ellátott traffipax-szal, Debrecen egész területét le tudják fedni.

„Körültekintően, a szabályok betartásával vegyünk részt a forgalomban, a biztonságot szem előtt tartva” Sóvágó Sándor Debrecen Rendőrkapitánya

Ha túl gyors a motoros

Sóvágó Sándortól búcsúzóul megtudtuk, hogy az elsőbbségadásra kötelezett mentesülhet a felelősség alól, ha az elsőbbségre jogosult nem tette lehetővé, hogy észlelje az elsőbbségadási kötelezettsége szempontjából jelentős körülményeket. Vagyis, ha az elsőbbséggel rendelkező motoros olyan nagy sebességgel közlekedett, hogy azt az elsőbbségre kötelezett nem észlelhette megfelelő időben, ez utóbbi mentesülhet a felelősségrevonás alól. Néhány adatot is közölt a kapitány: 2006-ban Hajdú-Biharban 463 személyi sérüléssel járó közúti baleset történt, s ebből mindössze 10-et okozott motoros. Május-június hónapokban a 195 személyi sérüléssel járó balesetből összesen hatot okozott motoros.








hirdetés