Hármas egységben az új adóhivatal

Mogyorósiné Gábor Hajnalka
Mogyorósiné Gábor Hajnalka

Nyíregyháza – Az adóhatóság is regionális szinten folytatja munkáját 2007.
január 1-jétől, vagyis a Jász-Nagykun-Szolnok, a Hajdú-Bihar és a Szabolcs-Szatmár-Bereg
megyei igazgatóságok önálló szervezeti egysége megszűnik.

E változásból az ügyfelek szinte semmit sem fognak érzékelni, ügyeiket a megszokott
módon intézhetik továbbra is – szögezte le Mogyorósiné Gábor Hajnalka, az APEH
Észak-alföldi Regionális Igazgatóságának vezetője.

Változatlan megyekódok

Az új igazgató
Született: 1963, Enying
Végzettsége: Államigazgatási Főiskola – igazgatásszervező (1984);
Janus Pannonius Tudományegyetem Állam és Jogtudományi Kar – állam és jogtudományok
doktora (1999); szakmai képesítések (adótanácsadói és jogi szakvizsgák).
Pályafutása: 1988-tól dolgozik az adóhivatal szervezetében, 1994-től
vezetőként a tájékoztatási, majd a jogi szakterületet irányította, 2005.
március 11-étől az APEH Szabolcs-Szatmár-Bereg Igazgatóságának igazgatója.
2007. január 1-jétől az APEH Észak-alföldi Regionális Igazgatóságának vezetője.
Szakmai tevékenysége: a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Jogászszövetség
elnökségi tagja (2002-2006); a Magyar Pénzügyi Gazdasági Ellenőrök Szabolcs-Szatmár-Bereg
Megyei Egyesületének elnöke (2005); széleskörű oktatói, előadói tevékenység
(felsőfokú tanintézetek, adótanácsadói, adószakértői képzések). Számos szakmai
elismerést, kitüntetést tudhat magáénak.

A már meglévő regionális rendszert követve az APEH Észak-alföldi Regionális
Igazgatósága az érintett három megye területén lakóhellyel, székhellyel vagy
telephellyel rendelkező adózók adóügyeiben első fokú adóhatóságként jár el a
jövőben
– folytatta. – Az adóhivatal az új szervezeti struktúra kidolgozásakor
mindent megtett annak érdekében, hogy az ügyintézés rendjét nézve az adózók
a változásból semmit se vegyenek észre. Többek között a korábbi megyekódok sem
változtak meg. Az igazgatóság szervezeti felépítését úgy alakítottuk ki, hogy
az adózók korábban megszokott ügyfélfogadó helyeken, vagyis Szolnokon, Debrecenben
és Nyíregyházán, illetve a megyék különböző pontjain már működő ügyfélszolgálati
kirendeltségeken intézhetik az ügyeiket.

További szempont volt az átalakításnál, hogy az ügyfelek mindenütt a megszokott,
kellő színvonalú szolgáltatást kapják. Ennek egyik biztosítéka, hogy az osztályszerkezetet
a meglévő szervezeti egységek keretein belül helyeztük el mindhárom megyében.
Az első fokú adóhatóság egésze egy önálló szervezet, és bármely szervezeti egységében
is intézi valaki az ügyét, garantálni kell azt, hogy egyforma elbírálás alá
essen az ügye.

Az eljárás szakmailag egységes elvek és előírások mentén történik az új szervezeti
felállásban is. Ennek biztosítéka többek között az is, hogy az igazgató mellett
a másik két megyeszékhelyen egy-egy szakigazgató dolgozik, az egyik az adó-
és illetékügyi tevékenységért, a másik az ellenőrzési és végrehajtási szakterületért
felel a régió egészére. E szint alá tagozódnak a főosztályi struktúrák, szintén
szakmai megosztásban.

Újabb feladatokkal

Az átszervezés nem járt létszámleépítéssel, de felszabadított kapacitásokat,
amelyet belső átcsoportosítással vezényeltünk le
– mondta el Mogyorósiné
Gábor Hajnalka. – Ettől is reméljük, hogy már rövid távon érzékelhetővé válnak
a kedvező hatások az ügyfeleink kiszolgálásában és az állami feladatok, költségvetési
elvárások teljesítésében egyaránt. Ennek érdekében több embert rendeltünk a
tájékoztatási illetve kommunikációs szakterületre és hasonlóképpen jártunk el
az ellenőrzési szakterületen is. Az első fokú adóhatósági ügyeket ellátó kollégák
megfelelő számban és felkészültséggel állnak rendelkezésre és folytatja a munkát.
Az új szerkezetben 1427 embernek kellett megtalálni a helyét, ami azért is fontos,
mert a jövőben bővül az első fokú adóhatóság feladatköre, és sor kerül az illetékhivatal
illetve az általa ellátott feladok integrációjára is
– utalt az igazgatónő
a növekvő szerepre.

Ny. Zs.








hirdetés