Három generáció a vízparton

Zalán és a hatalmas busa
Nyírtura – Mind a hárman nagyon várják már a tavasz közeledtét.

Gyakran kezdik úgy a visszaemlékezéseket a horgászok, hogy még gyermekkorukban az édesapjuk szerettette meg velük a horgászatot. Így van ez a Kupferschmidt család életében is: apáról fiúra száll a horgászat szeretete, s bizony van úgy, hogy három generáció tagjaiként várják együtt a vízparton a halak kapását.

08-kupferschmidt-csaba

Kirándulás és kihívás

– Gyermekkoromban Nyíregyházán éltem, s édesapám, Kupferschmidt József gyakran elvitt magával a horgászatokra. Sokat mentünk a Tiszához, a rakamazi morotvához és az Aranyosi-árokhoz, de voltunk a Keleti-főcsatornánál és a tiszaladányi holtágnál is – elevenítette fel az emlékeit a napjainkban Nyírturán élő Kupferschmidt Csaba. – Szívesen mentem, hiszen ezek az utak jó kirándulást jelentettek, a természetben mindig lehetett látni érdekes dolgokat, s természetesen kihívást jelentett a halak megfogása is. Felnőttként már jóval kevesebb időm volt a vizekhez eljutni, de igyekeztem úgy alakítani a programomat, hogy néhány napra eljussak a Tiszához horgászni.

08-kupferschmidt-csalad

Kenyérkockával amuroztak

– A Tisza a holtágaival mindig nagy szerelem marad, de mivel Nyírtura határában van a SZÁÉV-tó, oda járunk horgászni az egyesület tagjaiként. Megszerette a horgászatot az én kisfiam is, a 11 esztendős Zalán, így gyakran horgászunk hármasban a tónál. A legemlékezetesebb fogásunk is ehhez a vízhez kötődik. Pár éve kenyérkockával amuroztunk, fogtunk is egy 3,5 kilogrammos példányt. Amurt vártunk a következő kapáskor is, csakhogy egy 26 kilogrammos busa kívánta meg a felkínált csalit. Zalán akasztotta meg, vagy húsz percen keresztül fárasztotta is, de aztán ő fáradt el, így én folytattam a hal fárasztását. Végül még egy órába telt, mire partra tettük. Óvatosan kellett fárasztani, hiszen nem ilyen nagy halra állítottuk össze a felszerelést – mesélte tovább az édesapa.

– A tóban egyébként szoktunk fogni pontyot, afrikai harcsát, süllőt, csukát. Hozzám legközelebb a ragadozó halak horgászata áll. Általában kishallal horgászom, de ha kevesen vannak a parton, akkor megpróbálkozom pergetéssel is. Olykor kimegyünk éjszakára is, de volt már olyan, hogy Zalán elálmosodott és hazamentünk. Néha a 13 esztendős Tamara is eljön velünk horgászni, ha pedig a Tisza balsai szakaszához megyünk horgászni, akkor együtt megy az egész család.Ha az időjárás engedi, Kupferschmidt Csaba a téli hónapokban is horgászik.

Januári próbálkozás

Az idén januárban például az egyesületi tavon 4,5 kilogrammos csukát fogott. Az igazi élmény persze továbbra is az, ha az édesapák a fiukkal, a nagyapa pedig az unokájával horgászik együtt, vagyis mind a hárman nagyon várják már a tavasz közeledtét.