Biztos, hogy ez a fekete-
Egy megtörtént eset
Kilencéves kislány ül az osztályteremben, s karbafont kezecskéjének ujjai halk, monoton zajjal dobolnak a tükörsima asztallapon. Tekintete az órára téved: „Még három óra, és végre hazamehetek...” – gondolja. A kicsöngetés valóságos robajként zökkenti ki mélázásából.
Hirtelen mindenki csacsogni, kiabálni, nevetgélni kezd körülötte, majd egy ismerős fiúhang felbődül a hátsó padban: „MOST MEGHALTOK!”. A kis nebulók – tudván, hogy e csatakiáltást általában tett követi -
Hazavágyódó kilencévesünk komoran nézi, ahogy társait fojtogatni kezdi az agresszíven vicsorgó kissrác, aztán unottan a padon pihenő karjaira hajtja fejét. Hiszen számára már ismerős a forgatókönyv: úgyis elengedi őket, ha lilul az arcuk... Meg sem lepődik, amikor saját nyakán érzi a hideg ujjak szorítását, diadalmas röhögéssel kísérve.
Mindeközben a tanítónéni az eseményektől bő kétméternyire teljes nyugalommal böngészi az aznapi újságot, mit sem törődve a körülötte kitört káosszal.
A fenti jelenet aznap még megismétlődik néhányszor, s amikor a tanítás végeztével megjelenik a Rambo-
A kislány látja, ahogy a két felnőtt keze összeér, majd az anyuka pénztárcája visszavándorol eredeti helyére. A teremből kifelé menet még hallja a tanerő mentegetőzését, miszerint az „eleven” semmiképpen sem negatív jelző...
Kié a felelősség?
Nyilvánvaló, hogy ebben az esetben mindenki hibázott: a kisdiák a televízióból sajátította el a számára követendő magatartásmintát, mert a szülei – akik anyagiakkal próbálják kompenzálni a nevelési hiányosságot s egyengetni az utód újtát -
(A szakértő véleményét utólagos kérésére eltávolítottuk.)
-
Hozzászóló: imibacsi
- 37 , 2008.05.03, 23:23ez mese | válasz |
Csak arra jó, hogy indulatokat korbácsoljon. | |
Hozzászóló: matalin
- 36 , 2008.05.02, 21:27fegyelem | válasz |
Hozzászóló: kovacsvideo
- 35 , 2008.05.02, 21:03SAV-nak | válasz |
A történteket csak úgy kommentálnám: ha én valamiről meg vagyok győződve, bátran elmondom /nem biztos,hogy megdícsérnek érte/ ezt pedig nevem vállalásával teszem. A leírtakat nem hiszem! Ha esetleg konkrétan van tudomása a dologról, jelezze az iskola vezetőjének, vagy a fenntartónak. /feltételezem tudja, általában önkormányzati/ Vagy nem igaz a történet, vagy neki így kényelmesebb .Ha ez így van, akkor miért provokál? Inkább zárkózzon be egy eldogott helyre és vesse papírra gondolatait, majd rejtse el! Üdv a többi hozzászólónak: kovacsvideo. | |
Hozzászóló: boonmot
- 34 , 2008.05.02, 20:42"....hazudj, csak rajt ne fogjanak" | válasz |
Ki a csoda akarna ma lefizetni egy pedagógust?! Megfizetni pedig évtizedek óta meg sem próbálják... Amúgy is: abból botrány lenne... nem úgy, mint a szülész-sebész-nőgyógyász-fodrász-pedikű rös-manikűrös (sorolhatnám még a szolgáltatásokat) foglalkozásúaknak "csak úgy", "hálából" adott pénzt... Amit persze a meg nem fizetett, ám sokat szidott pedagógustól is elvárnak... | |
Hozzászóló: BoonTom
- 33 , 2008.05.02, 20:27Direktor | válasz |
Hozzászóló: diplomatikus
- 31 , 2008.05.02, 19:06Igazad van drága jukka78 ! DE | válasz |
Ezzel szemben a - már bűnözőnek született - hátrányos helyzetű a "származása" mögé bújva BÁRMIT MEGTEHET!!! ÉS EBBEN A TETŰ ORSZÁGBAN A "MAGYAR JOG" SZERINT JOGAIK CSAK NEKI VANNAK!!! segélyhez, 18 évig iskolai rendbontáshoz, agresszióhoz, vétlen autósok agyonveréséhez, akinek nem tetszik a feje, xarrá rugdoshatják, joguk van megélhetési lopás címszóval erdőirtáshoz, milliós károkat okozva fémlopásaikkal - BÜNTETLENÜL!!! MERT EZ AZ "IGAZSÁGSZOLGÁLTATÁS" UGYANOLYAN TETŰ MINT AZ ORSZÁG ÉS AZ EGÉSZ VEZETÉSE MÁR 2 ÉVTIZEDE!!! NINCS KIVÉTEL!!! | |
Hozzászóló: flowers40
- 32 , 2008.05.02, 19:15így van | válasz |
Hozzászóló: flowers40
- 30 , 2008.05.02, 19:04????? | válasz |
Az oktatás ügye mindenkit érint, vagy most, mint gyerek, vagy később , mint szülő...és senki semmit nem csinál.. A szülő a pedagógusra hárítja a felelősséget, mert Ő MINT SZÜLŐ, NEM HAJLANDÓ BEISMERNI, HOGY NEM JÓ SZÜLŐ!!..Pedig ha otthon nem tud megbeszélni, megoldani semmit a SAJÁT GYEREKÉVEL, miért gondolja, hogy egy úgymond idegen majd tud???? Alapvető szokások, nevelési elvek a gyerek 6 éves koráig vagy beépülnek vagy nem..... Aztán lehet szidni az iskolát.... Kezd felnőni egy olyan korosztály, akiknek a szüleit sem nevelte senki...természetesen tisztelet a kivételnek, mert van! Makarenkó nem volt hülye...és az agyonliberalizált oktatásban ANARCHIA VAN...nem lesz...VAN!! Magyar Bálintnak lehet segget csókolni.....bocsánat, de innen indult.... És majd jön Amerika..... | |
Hozzászóló: jukka78
- 29 , 2008.05.02, 18:49tanárverés | válasz |
Hozzászóló: diplomatikus
- 28 , 2008.05.02, 18:48A megoldás egyszerű... | válasz |
Ehhez képest MINDENKI POTYOGTATHAT AKÁR 15 RAJKÓT IS BÜNTETLENÜL, GŐZE SINCS HOGYAN TÁPLÁLJA, NEVELJE, TÖRŐDJÖN VELE! ...ééés AZ AUTÓKHOZ HASONLÓAN - IGENIS A TULAJDONOST, (GYEREK ESETÉBEN SZÜLŐT) KELL FELELŐSSÉGRE VONNI !!! - DE KEMÉNYEN !!! ÉS KÖLYKESTŐL! AKKOR TANULNAK CSAK RENDET !!! | |
Hozzászóló: lujza91
- 27 , 2008.05.02, 18:34Az érem két oldala | válasz |
Hozzászóló: nyelveszlaszlo
- 26 , 2008.05.02, 17:11summa-summarum | válasz |
Pedig ezek az intézmények a mai keretek között (30-35fő/osztály,integráció,stb.) nevelésre nem alkalmasak, pedagógus elkötelezettség ide v.oda. Ez a probléma is tükrözi az áldatlan társadalmi állapotokat. Az oktatásügy illetékesei meg sem halják a szakemberek felvetéseit. | |
Hozzászóló: katedra
- 25 , 2008.05.02, 17:08katedra | válasz |
Hozzászóló: kocsisok
- 24 , 2008.05.02, 15:29Pedagógus | válasz |
Hozzászóló: diplomatikus
- 23 , 2008.05.02, 14:59NE TOLJUK A TANÁRRA A SZÜLŐ FELELŐSSÉGÉT! | válasz |
Igen, sajnos ilyen is van, de egy példát mondanék: Helyszín: Pál Gyula terem, kiállítási csarnok Nyíregyházán, 30-i kiállítás, igen színvonalas közönség, halk, ünnepélyes, emelkedett hangulat, kitűnő művészi munkák... Egy anyuka a kisiskolás fiúgyerekével+egy másik anyuka másik gyerekkel. A kisfiú egy hirtelen, jól célzott mozdulattal egy kép alatti talppal a falra ugrott, a cipő fekete, koszos nyoma ott éktelenkedett a falon, ÉS A BUGYUTA, BAMBA, SZÜLŐNEK ALKALMATLAN "ÉDESANYA" REZZENÉSTELEN ARCCAL SZÓ NÉLKÜL MEGSIMITOTTA CSEMETÉJE FEJÉT... Először megdöbbent mindenki, senki se szólt. Odaléptem a gyerekhez+mamához, és mondtam, "ejnye, mit csináltál, otthon is így szoktál? nem neveltek meg, hogy ilyesmit nem csinál egy normális gyerek?" A mama szótlanul még jobban simogatta a kicsi csemetéjét...a tekintete hadd ne mondjam, milyen volt irányomban... NOS, AZ ILYEN SZÜLŐTŐL MIT LEHET VÁRNI??? "EZ" NEM FOGJA MEGNEVELNI, MERT NYILVÁN Ő IS ILYEN... | |
Hozzászóló: jotty
- 22 , 2008.05.02, 14:04medmax-nek | válasz |
Hozzászóló: kidoma
- 21 , 2008.05.02, 13:38mese | válasz |
Hozzászóló: kardamom
- 20 , 2008.05.02, 13:36I-dió... | válasz |
Hozzászóló: kolcsakadmiralis1920
- 19 , 2008.05.02, 13:03megoldás | válasz |
Hozzászóló: Fil
- 17 , 2008.05.02, 12:34Van különbség | válasz |
Én már hónapok óta nem tanítok, nem is tervezem, hogy visszamegyek valaha. Pont ezért, mert naponta többször kellett ilyen esetkbe beavatokoznom, ami azt jelentette, hogy engem is naponta többször megütöttek a gyerekek. Akarva, vagy éppen csak azért, mert közéjük álltam, és pont engem ért az ütés-rúgás. De a mai napig azt veszem észre magamon, ha teszem azt, átsétálok a játszótéren, és hallom, hogy megy az anyázás a tízévesek közt, meg az egymás cikizése, hogy első körben oda akarok szólni, leállítani őket. Aztán persze rájövök, hogy semmi közöm hozzá, nem vagyok én már pedagógus, pláne nem ezeké. | |
Hozzászóló: Morci
- 18 , 2008.05.02, 12:57Fil-nek | válasz |
Hozzászóló: Morci
- 16 , 2008.05.02, 12:25Van ilyen | válasz |
Hozzászóló: Fil
- 13 , 2008.05.02, 12:11Nem hiszem | válasz |
Hozzászóló: regnesc11
- 10 , 2008.05.02, 11:44Megoldás | válasz |
Régen is kaptak a kölykök egy-két nyakast és nem hiszem, hogy bárkinek az iskolai nyakleves miatt sérült volna a személyisége. Most meg azt fújják mi lesz szegény "ártatlan" kölyökkkel (akit otthon vernek mint a lovat) ha tanárnéni vagy tanárbácsi nyakon vágja! megmondom én! Semmi sem lenne vele, csak megtanulná a rendet! Üdvözlöm a liberális törvényalkotót és üzenem neki irassa be a gyerekét valamelyik Erdőháti iskolába! | |
Hozzászóló: adam70
- 12 , 2008.05.02, 12:09Már megint igazad van regnesc11 | válasz |
Mindenki tudja mire gondolok ! Csenger a hétvégén véglegesen elszáll :-( | |
Hozzászóló: regnesc11
- 14 , 2008.05.02, 12:16Már elszállt! | válasz |
Csenger sajnos már elszállt! Szebb jövőt! Csengernek is! | |
Hozzászóló: medmax
- 11 , 2008.05.02, 12:06Ilyen volt régen is, a pedagógusokat akkor sem érdekelte. | válasz |
De így volt ez a katonaságnál, és kollégiumokban, börtönökben stb: mindenhol ahol fiatalok vannak egymás mellé zárva. | |
Hozzászóló: adam70
- 15 , 2008.05.02, 12:22medmax | válasz |
Mintha nem tudnád, hogy csak és kizárólag roma kölkökről van szó !!! Azok régen tudták hol a helyük és kussoltak ! Most, hogy többségbe kerültek az iskolákban terrorizálnak ! Régen beültették a hátsó padba őket, kétszer nyakon csapták és hallgattak ! Most felnyílt a csipájuk és törvényen felül állónak érzik magukat ! Köszönet a szon-nak , hogy egyre többet és egyre korrektebbül foglalkozik a témával. Külön a megemlíteném a videót , amit Naményban csináltak, azt egész jól összevágták . Szebb Jövőt ! | |
Hozzászóló: kamikazeee
- 9 , 2008.05.02, 11:07A faszom az agresszióba | válasz |
Tudnék mesélni... | |
Hozzászóló: Rid_Dick
- 8 , 2008.05.02, 11:07A diákokat ki védi meg? | válasz |
Hozzászóló: circle
- 7 , 2008.05.02, 10:47Igaz? | válasz |
Különben sok mindent nem értek, pl azt sem, hogy miért nem kell már ezt az egész tanár-szülő-diák vitákat egyszer s mindenkorra jól megoldani, van példa és tapasztalat bőven a tanároknál, tőlük kellene segítséget kérni, de nem az "elit" iskolákat meglátogatni, és az ott látottak alapján döntéseket hozni! Meg nem a külföldi példát követni, azért adott az Isten észt, hogy mi is használjuk, legyünk mi az élenjáró példa, a hibát akkor követtük el, mikor elkezdtük másolni "a szomszéd kertje zöldebb" elven az új módszereken alapuló oktatási rendszert. Lehet, hogy megköveznek, de az iskolában ne legyen demokrácia, hanem az legyen, amit a tanár mond, mert az orvos gyógyításra, a tanár tanításra és nevelésre esküdött fel, ezt mindenki tartsa tiszteletben, nem jó a gyereknek ekkora szabadság, mert ennyi lehetőség között elvész! A TV-re meg meg van egy jó orvosság: "ha nem tetszik, hát kikapcsolható". | |
Hozzászóló: karsika
- 6 , 2008.05.02, 10:27Ki a felelős? | válasz |
Sajnos már sok pedagógus belefásult a terrorista csemeték viselkedésébe. Nem is cselekedhet! Még erőteljesebben sem foghatja meg a gyereket,hogy esetleg megakadályozza a hülyeségében. Nagyon jó dolog,hogy a kedves szülő csúszópénzzel üti el a dolgot. A "szakember" pedig törvény javaslatokkal,ne tanácsokkal álljon elő. Aki nem ad kalácsot,ne adjon tanácsot. | |
Hozzászóló: vasas1
- 5 , 2008.05.02, 10:21Már nem ez a fő kérdés. | válasz |
Az iskolai agresszió már régen kinőtte önmagát. Jóval túlmutat az iskolai kerítéseken. Nem csak a tisztességes nebullók, hanem a tisztességes állampolgárok is állandó veszélyben vannak. Nem én találtam ki, hanem ezek a valós tények. Lásd a mindenkori híradásokat mág akkor is, amikor mélyen hallgatnak az elkövetők hovatartozásáról. | |
Hozzászóló: bakony
- 4 , 2008.05.02, 10:18Kívácsi lennék az írás folytatására | válasz |
Ilyen egy magyar közoktatási intézményben nem történhet meg. Ez hihetetlen, elképesztő. A döbbenet lett rajtam úrrá. Itt nem neves szakembereket kell kérdezgetni, megoldásokat kersgetni hanem, 1. lépés: az osztálytanítót azonnali hatállal felfüggeszteni; 2. lépés : az Iskolaszékkel, a Közalkalmazotti Tanács együttműködésével javasolni az iskola igazgató felfüggesztését is az illetékes önkormányzatnál. Ha ezek a lépések megtörténtek és a helyzet nem változik, akkor kell szakértőket megkérdezni. Egyébként minden önkormányzaton belül működik Oktatási Bizottság is ( sajnos pénzes ellenszolgáltatás ellenében!). | |
Hozzászóló: medmax
- 3 , 2008.05.02, 10:17Vissza kell hozni a poroszos oktatási szisztémát. | válasz |
Aki nem illeszkedik be az iskolába, azt ki kell rúgni, de a szülők számára csak akkor jár a segély ha a kölyök iskolába jár.Ergo: a szülő kapacitálni fogja a kölyköt hogy húzza meg magát, hogy ne rúgják ki. | |
Hozzászóló: Clint_Eastwood
- 2 , 2008.05.02, 09:18Megoldásnak látnám? | válasz |
A lényeg, hogy azonnal lépjenek a szülők, ne engedjék, hogy a gyerekükből homokzsákot csináljon valaki. Ha nem lépnek, a gyerekben az fog tudatosulni, hogy a szülei nem védik meg, az erősebb bármit megtehet, a gazdag pedig még annál is többet. Torzulni kezd a gyerek személyisége, és vagy áldozattá, sérült lelkű emberré válik, vagy egy nap, amikor már nem bírja tovább, és betelik nála a pohár, drasztikus lépésre szánhatja el magát. Ezt a lefizetős dolgot szintén ki kell vizsgáltatni! Nem minden tanár nézi el az erőszakot, és nem minden tanárt lehet megkenni. Én tanítottam olyan középiskolában, ahol kívülről rács volt az ablakokon, a diákok a szünetben nem tartózkodhattak az osztályteremben (kulcsra zárták), és mindennaposak voltak az atrocitások. Az én órámon is nekiment egy 2 méteres kézilabdás egy nála másfél fejjel kisebb diáknak, és nekem a 70 kilómmal le kellett őket állítani. Le is állítottam őket. Mert ez volt a dolgom. De ugyanott megfenyegetett az egyik diák azzal, hogy "kinyír", ha megbuktatom. Kicsit nyomoztam utána, és átengedtem egy kis kettessel. Aztán nem kértem a szerződésem meghosszabbítását. Az igazgató meg sem kérdezte, hogy miért. A helyzet tehát az, hogy a valóság inkább szürke, mint fekete vagy fehér. Az agresszív gyerekeket fegyelmezni kell (egyébként nem sok eszköz áll az iskolák / pedagógusok rendelkezésére), a többieket pedig meg kell védeni. Mert minden diáknak joga van ahhoz, hogy nyugodt környezetben töltse a napjait az iskolában, és ne kelljen attól rettegnie, hogy aznap (is) jól elveri valaki. Clint | |
Hozzászóló: Diotoro
- 1 , 2008.05.02, 09:07A csőseléknek ellenségkép kell, és kész. | válasz |