Horgászattal búcsúzott el a tavalyi esztendőtől

Bíró Attila és a „szilveszteri” ponty
Kérsemjén, Fehérgyarmat – A havazás után eső is nehezítette az év utolsó horgászatát.

A legtöbben már a szilveszteri bulira készültek december 31-én, vasárnap reggel, azonban a Kérsemjénben élő Bíró Attila gondolt egy merészet: az év utolsó napján ő bizony elmegy horgászni, már csak babonából is, hogy ez a szabadidős tevékenység legyen a meghatározó számára majd az új esztendőben is.

Fehérgyarmaton a téglagyári horgásztónál várta a halak kapását barátjával, Balogh Gyulával, aki most ismerkedik a horgászat titkaival.

– Nem a legideálisabb időjárási viszonyok fogadtak bennünket, hiszen reggel, 8.30 körül havazott, aztán a hópelyhek helyett hódara hullott, végül elkezdett esni is, így 13 órakor befejeztük a horgászatot – elevenítette fel a múlt év utolsó horgászatát Bíró Attila. – Finom, érzékeny módszerrel horgásztunk. Beta-Mix etetőanyagot használtunk, a csali csonti volt. Végül egy pontyot és két kis keszeget fogtunk, vagyis nem vermelt még el minden hal. A pontyot a fertőtlenítés után visszaengedtük a tóba.

– Bár Kérsemjénben a kertem alatt folyik el az élő Szamos, nem horgászom benne, hiszen az elmúlt hónapokban a román oldalon beleengedett szennyező anyagok beépülhettek a halak szervezetébe. Ha hidegebb lesz az időjárás, akkor a horgászni szintén nagyon szerető fiammal megyünk majd a Tiszára menyhalazni – tette hozzá az édesapa.