Horror-vendégek Szabolcsban: már annak is örülnének, ha a szállóvendég csak a törölközőt lopná el, de volt, aki az ágyneműt is vitte

Akt.:
Horror-vendégek Szabolcsban: már annak is örülnének, ha a szállóvendég csak a törölközőt lopná el, de volt, aki az ágyneműt is vitte
© Illusztráció: getty images
Nyíregyháza – Senki el nem hinné, mi mindent visznek el az emberek engedély nélkül a hotelekből.


– Jó ideje azzal próbálkozunk, hogy állatkerti hangulatban fogadjuk a vendégeket. Állatos ágyneműt, törölközőt teszünk ki, sőt még a függönyeink is ilyenek. Emiatt aztán időnként egy-két darabtól sajnálnak megválni.

– Az szinte már „természetes”, hogy a törölközők egy része elvándorol innen, ám az igazi csúcs az volt, amikor egy ragaszkodó turista lehúzta az ágyneműt, s azt is a többi holmija közé csomagolta. Régebben például minden szobába tettünk egy hajszárítót, de miután többször is távozott a vendéggel együtt, a nagyvonalúságunkat is újragondoltuk – mesélte el lapunknak Gajdos László, a Nyíregyházi Állatpark igazgatója, felvillantva, mennyire ragaszkodó is lehet egy szállóvendég. Mármint ahhoz is ragaszkodik, ami nem az övé.

A statisztikák szerint minden ötödik szállóvendég hazavisz magával valami kis emléket onnan, ahol megszállt. Többségük csupán egy szappant vagy egy törölközőt, de elvétve néhány nagyobb érték – festmény, bronzszobor – is az enyves kezekhez tapad. Amerikában már a technikát hívják segítségül, s mosható chipeket helyeznek még a törölközőbe is. Megpróbáltunk utánajárni, hogy is van mindez erre mifelénk. A vidéki hotelek úgy döntöttek, megtartják maguknak a titkaikat, de a megyeszékely néhány szállodája nem félt bevallani: néhány vendég nem a szupershopból szerzi be a szuvenírt.

A locsolótömlőt is vitték

A belvárosi 60 szobás Európa Szállóban természetesen szintén a törölköző a „slágertermék”, tudtuk meg egy neve elhallgatását kérő alkalmazottól. Rejtély, mit talál vonzónak benne a vendég, mivel semmilyen mutatós logó vagy felirat sincs belehímezve. Talán a sajátjukkal keverik össze.

– Különösen bosszantó, amikor a televízió távirányítója tűnik el, mert a következő lakó azonnal reklamál – tért rá az izgalmasabb esetekre informátorunk. – Nem tudom, mit kezdenek velük, mivel csak a nálunk lévő márkának az adott típusához használhatók. De a legmeglepőbb az volt, amikor egy tűzoltótömlőt csomagoltak el, ami egy buli végterméke lehetett. Mire felfedeztük, már esélyünk se volt rá, hogy megfejtsük, ki lehetett az „elkövető”.

– Éttermi evőeszközök érdekes módon soha nem tűnnek el, mint ahogyan a szobákba tett Bibliák se kellettek még senkinek. Egyszer viszont szándékos károkozás is előfordult. Egy tévékészülék repült ki az egyik tetőtéri ablakon. Sajnos, vitte magával az ablakot is. Feljelentést tettünk, de hiába jártunk a bíróságra, nem térült meg a kár.

– A vendég egyébként a foglalási rendszereken keresztül minősíteni is tud bennünket, s ha nem akarunk negatív reklámot, számon sem kérhetünk senkit. Mivel nagy dolgoknak alapvetően soha nem kél lába, azon se rágódunk, ha a szobakulcs valakinek a zsebében marad – sorolta a szálloda alkalmazottja, aki végül egy érdekes fordított történettel is megajándékozott.
Egyszer ugyanis az egyik szobában ottfelejtettek egy táskát, s annyira büdös volt, hogy a dolgozók, attól rettegtek, nehogy hulla legyen benne. Még a bombaszakértőket is kihívták, de csak egy 47-es cúgos cipő rontotta a levegőt.

Arról viszont már Gajdos László, a Nyíregyházi Állatpark igazgatója beszélt lapunknak, hogy a Hotel Dzsungelbe is betérnek néha játékos kedvű látogatók, s elég sok hajszárítótól „szabadították” meg őket.

Nem a vendég, az ágy a hibás

– Ma már úgy próbáltunk megálljt parancsolni ennek, hogy a portán kell az eszközt felvenni. Apró tárgyak eltűnése – mint például egy-egy hiányzó izzó az éjjeli lámpából – már szóra sem érdemes. Vandalizmussal, direkt kár­okozással se találkozunk, bár volt már, hogy leszakadt egy-egy ágy. Alighanem a fekvőalkalmatosság volt a hibás.
– Hangsúlyozom, nem tömeges esetről beszélek! Egy szállodásnak a végtelenségig toleránsnak kell lennie, és egyébként is: a vendégnek mindig igaza van. Szeretnek is hozzánk jönni, mert különlegesek vagyunk. A hozzánk betérő vendég folyamatosan az állatkertben érezheti magát, hallja az állatok hangjait hajnalban, késő este, napközben, akár majomcirkuszra is ébredhet. Ráadásul belépőt sem kell váltania, s ez a kiváltság az Ózoon Hotelünk lakóit is megilleti – egészítette ki a mondandóját Gajdos László.

Cipőpucoló a folyosóról

Szilágyi Istvánné, a 35 szobával, 75 férőhellyel rendelkező Korona Hotel étterem- és szálloda vezetője örömmel újságolta, hogy az elmúlt egy évben még nem vittek el semmit, korábban viszont gyakori volt, hogy az autóval érkezők a kispárnákra utaztak.

– Nyilván a gyerekek feje alá is jó volt. A szappant, sampont senki nem tartja számon, de sajnos az értékes memóriahabos félpárnáinkból is vittek már el, ami azért nagyobb veszteség. Ha külföldi vendég veszi magához, bottal üthetjük a nyomát. Régebben tűnt már el poroltókészülék, s amikor újdonság volt az energiatakarékos izzó, még a közös helyiségekben is kicserélgették. Évekkel ezelőtt nagy érvágás volt a szállodának, amikor egy elektromos cipőtisztítót lovasítottak meg a folyosóról. Éppen befért egy sporttáskába.

KM-MJ








hirdetés