I. Nyíregyházi Rally – A sikerduó a hétvégi versenyen is teszteli az új autót

Berendi Dávid (balra) és Fogasy Gergely
Berendi Dávid (balra) és Fogasy Gergely - © Fotó: Mán László
Nyíregyháza – A Mitropa Kupában győztes párosnak nem újdonság a városi verseny.

Köd ide, távolság oda, pontosak voltak. A kedd délután ötre a Marso nyíregyházi központjába meghirdetett sajtótájékoztató előtt majd negyedórával megérkezett a Mitropa Kupában győztes Fogasy Gergely és Berendi Dávid.

Negyvennégy gyorsaságival

Az 1965 óta kiírt sokak által „kis EB-nek” nevezett bajnokságban a Peugeot 208 T16-tal versenyző páros az idén hét futamon állt rajthoz, amelyen négy győzelmet és két második helyet szerzett, de 44 gyorsasági szakasz ­győzelmével is messze a mezőny legeredményesebbje volt.

A sikerduó is rajthoz áll a pénteken kezdődő I. Nyíregyháza Rally három napos megmérettetésén. Számukra ez egy pluszverseny, amit a szezon előtt nem terveztek be.

– Sokat várunk a versenytől mert egy új autóval indulunk – kezdte érdeklődésünkre Fogasy Gergely. – Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy egy új autóval érkezhettünk. Az idei szezont a Peugeot-val csináltuk végig, ami egy fantasztikus autó, ám régebbi fejlesztés, mint a Skoda. Tegnap már volt szerencsénk kipróbálni a legújabb fejlesztést.

Meg kell ismerni a Skodát
– Ez és a következő verseny is tesztelést jelent, ezért eredményben különösebb elvárásaink nincsenek. A Peugeot egy agresszív autó volt, ami nagyon feküdt nekem, a Skoda viszont egy újabb és nyugodtabb technika. Pénteken izgalmasnak ígérkezik a városi verseny, ami számunkra nem újdonság. Régen itthon sok ilyen városi prológ volt, aztán kicsit háttérbe szorult. Külföldön viszont más a helyzet – így Fogasy Gergely.

A raliban a siker és persze a kudarc is közös. A pilóta és a navigátor is egyenlő arányban veszi ki a részét, így van az a Mitropa Kupán élen végzetteknél is.

– A legkeményebb verseny az, ahol a legtöbb pálya van – vette át a szót Berendi Dávid navigátor. – Ahol hat-nyolc ilyen van, ott már nagyon kell figyelni. Az idén az olasz versenyen volt egy harminchat kilométeres gyorsasági szakasz, ami több településen át vezetett és sötétben igen nagy kihívás volt. A mostani nem ilyen lesz, remélem, lesz elég időnk, hogy a városi verseny útvonalát időben bejárhassuk és megfelelően felkészüljünk a pályából.

ML








hirdetés