Felgyorsul az ügyintézés Ibrányban és Nagykállóban

Akt.:
Felgyorsul az ügyintézés Ibrányban és Nagykállóban
© Fotó: Pusztai Sándor
Ibrány, Nagykálló – Újabb két településen működnek szerdától NAV-pontok a kormány­ablakokban.

Születésnapi ajándéknak is beillik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kormányablakba integrált ügyfélszolgálati pontja, amely szerdától jelentősen leegyszerűsíti az Ibrányban és környékén élők ügyintézését – mint Szűcs Sándor hivatalvezető az ünnepélyes átadáson felidézte, éppen öt éve, 2013 januárjában kezdte meg működését az Ibrányi Járási Hivatal.

Nyolc százalék

– A lakosságnak többé nem kell Nyíregyházára utaznia az adóügyek elintézéséhez – emelte ki a kormányhivatal és a NAV együttműködésének legfontosabb hozadékát köszöntőjében dr. Vinnai Győző.

– A közigazgatás modernizálásának szempontjai az egyszerűség és a gyorsaság. Nagy lépés ebben a folyamatban, hogy az idén az ország járásainak felében elérhető lesz a NAV ügyfélszolgálati pontja, vagyis az emberek időt, pénzt, fáradságot takarítanak meg. A fél éve átadott tiszavasvári ügyfélszolgálat bizonyítja, hogy érdemes volt erre a szintre fejleszteni az együttműködést – fűzte hozzá a térség országgyűlési képviselője.

– A folyamatos fejlődés újabb állomásához érkeztünk. A szolgáltatások bővülésével egyre több ügyfelet fogadnak a kormányablakokban: tavaly 802.255-öt, kétszer annyit, mint a megye felnőtt lakosainak száma – érzékeltette a munka nagyságát Román István kormánymegbízott, aki szerint az ibrányi, a nagykállói, valamint a hamarosan nyíló záhonyi és kisvárdai ügyfélszolgálatok nagy lépést jelentenek a szolgáltató állam irányába.

– Azoknak, akik eddig Nyíregyházán intézték az adóügyeiket, a nyolc százaléka érkezett ebből a térségből – támasztotta alá az új szolgáltatás létjogosultságát dr. Kazsuk Attila, a NAV megyei igazgatója, hozzátéve: bár folyamatosan bővítik az elektronikus ügyintézés lehetőségeit, sokan igénylik a személyre szabott segítséget, ezért törekednek arra, hogy az ügyfelekhez a lehető legközelebb legyenek elérhetőek.

Egységes eljárási rend

– Az adóhatóság rendkívül fontos feladatot lát el egy jól működő állami gépezetben, ezért is nagy előrelépés, hogy a térség második NAV-pontját Nagykállóban adhatjuk át – ezt már dr. Simon Miklós mondta szerda délután a városi kormányablak ügyfélszolgálati terében összegyűlt vendégek, dolgozók és lakosok felé fordulva. A térség országgyűlési képviselője hozzátette: a kormány és a Miniszterelnökség pozitív hozzáállása is kellett és kell ahhoz, hogy kialakíthassanak egy egységes és ugyanolyan színvonalon működő eljárási rendet.

– Amikor 2006-ben elkezdtük tervezni a Nagykállói Kormányablaknak is helyet adó épület alapjait, nagy dilemma volt, hogyan alakíthatnánk ki egy hatékonyan működő, széles körű szolgáltatást nyújtó ügyfélszolgálatot. Az állami szerepvállalásnak köszönhetően mostanra beteljesedett, amit szerettünk volna, sőt, lassanként a bővítés is időszerűvé válik – mondta Juhász Péter.

Nagykálló polgármestere hozzáfűzte: nagyban felgyorsítja az ügyintézést a NAV-pont létrejötte.

Ügyfélfogadási rend

Az ibrányi NAV-pontban:

– hétfőnként és csütörtökönként 8 és 12 óra között

– szerdánként 12 és 16 óra között

A nagykállói NAV-pontban:

– keddenként 12 és 16 óra között

– csütörtökönként és péntekenként 8 és 12 óra között

KM-CsA, HP



Ibrány.
SZON.HU






hirdetés