Íme a legveszélyesebb utak a megyében! Mutatjuk, hol történt a legtöbb baleset

Íme a legveszélyesebb utak a megyében! Mutatjuk, hol történt a legtöbb baleset
© Illusztráció: KM-archív
Kocsord – Újabb félpályás útlezárásra készülnek Kocsordon az elviselhetetlen forgalom miatt.


Kocsord. – Naponta 15 ezer gépjármű halad keresztül a településünkön, számos súlyos és halálos kimenetelű baleset történt már, és akkor a zaj- és légszennyezésről még nem is beszéltem.

– Az idén újabb figyelemfelhívó forgalomlassítást szervezünk, jelezve: elkerülhetetlen az elkerülő megépítése – tájékoztatott Földi István, Kocsord polgármestere, aki közgyűlési képviselőként is számtalan alkalommal felszólalt már a M49-es elkerülő megépítése érdekében, s Kocsord lakosságával a háta mögött, félpályás útlezárásokkal tiltakozott.

Ha a halálos balesetek területi eloszlását vesszük górcső alá, azt látjuk, megyénkben tavaly összesen 16 halálos kimenetelű közúti baleset történt, ám a tragédiákért nem mindig az út minősége és nagy forgalma felelős.

A két legveszedelmesebb közútnak a 4-es és a 6-os főútvonal számít Magyarországon. Az előbbin tizenhárom, míg az utóbbin tizenkét halálos baleset történt a múlt évben – legalábbis ez derül ki a legfrissebb, nemrég megjelent Közlekedési baleseti statisztikai évkönyv, 2016 című KSH-kiadványból. A fővárosból induló – 352 kilométer hosszú, Szolnokot és Debrecent is érintő 4-esen, amelyen egészen Záhonyig lehet eljutni, tavaly átlagosan minden másnap történt legalább egy, könnyű sérüléssel járó baleset.

Ha a halálos balesetek területi eloszlását vesszük górcső alá, a statisztika szerint Nyíregyházán tavaly hatan vesztették életüket az utakon – ezzel a megyeszékhely hatodik helyen áll a nagyvárosok között. Budapest vezeti a listát 57 tragédiával végződő balesettel, a fővárost pedig Kecskemét (18), Pécs (12), Debrecen, Győr és Székesfehérvár (9), valamint Karcag (7) követi a sorban.

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2016-ban összesen tizenhat halálos kimenetelű közúti baleset történt. Dr. Kemény Lajos igazságügyi gépjárműműszaki szakértő megerősítette lapunknak: valóban veszélyes a 4-es számú főút, beleértve természetesen a megyei szakaszt is.

Kettőzött figyelemmel

– Újfehértó után Debrecen felé haladva jön egy nagyjából két kilométeres egyenes útszakasz, mely sokakat arra ösztönöz, hogy odalépjenek a gázra. Sajnos az általánosságban elmondható, hogy vannak olyan autósok, akik mindig sietnek valahová és képtelenek betartani a sebességhatárokat. Ezért hangoztatom sok esetben, hogy nem feltétlenül az út minősége a hibás egy-egy, akár halálos kimenetelű balesetben – fogalmazott lapunknak a szakember, aki azt azért elismerte: vitathatatlan, hogy vannak Szabolcs-Szatmár-Beregben olyan szakaszok, ahol az út adottságaiból fakadóan érdemes kettőzött odafigyeléssel vezetni, ilyen például a Debrecen–Mátészalka (471-es) szakasz megyei része, illetve a Mátészalkát Csengersimával összekötő 49-es számú főút, amely rettentően kanyargós és óriási rajta a kamionforgalom.

– Sokáig veszélyes volt a 41-es főút nyíregyházi kivezető szakasza is, de amióta évekkel ezelőtt négysávosra bővítették, valamint közlekedési lámpákat szereltek fel és megoldották a közvilágítást, azóta azon a részen jóval kevesebb súlyos vagy halálos kimenetelű baleset történik – említette dr. Kemény Lajos.

A megyei katasztrófavédelmi igazgatóság tűzoltóegységeit elsősorban azokhoz a közlekedési balesetekhez riasztják, ahol járműbe szorult sérült, sérültek vannak, ha szivárog az üzemanyag, fennáll a elektromos szikra miatti robbanásveszély, ezért áramtalanítani kell a járműveket.

– Gyakori feladat a forgalmi akadály megszüntetése, a baleset helyszínének biztosítása, de előfordul olyan eset is, amikor éjszaka a terület megvilágításában segítenek a társszerveknek kollégáim – tájékoztatta lapunkat Dóka Imre. A szóvivő hozzátette: leggyakrabban a 4-es, a 41-es és a 49-es számú főutakon történt közlekedési baleseteknél végeznek műszaki mentést a tűzoltók.

Javulhat az utak minősége

„Jövőre elkészülhet az M49-es út Györtelek és Ököritófülpös közötti szakasza” – hangzott el a legutóbbi megyei közgyűlésen. Csapó László, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatóságának vezetője elmondta: az utat több szakaszban korszerűsítik majd, jelenleg tervezési fázisban van. Jövőre, valamint az uniós költségvetési ciklus végére, 2020-ig hazai és uniós támogatással tovább javulhat megyénk közútjainak minősége, így például a Nyírbátort az autópályával összekötő szakasz is. A 2662 kilométer hosszú állami közutat és 130 kilométernyi autópálya-szakaszt kezelő megyei igazgatóság tájékoztatásából az is kiderült, hogy a fő- és mellékútjaink összességében jobb állapotban vannak, mint az országos átlag, százalékos bontásban a burkolatminősítések a főutak tekintetében: 30 százalék jó, 6 megfelelő, 18 tűrhető, 7 nem megfelelő, 39 százalék rossz állapotú; az alsóbbrendű utakat tekintve: 16% jó, 6 megfelelő, 15 tűrhető, 7 nem megfelelő, 56 rossz minőségű.

A megyében 2016-ban személyautóval okozott balesetek

Település H S K Ö

Ajak – 1 – 1

Baktalórántháza 1 1 12 14

Balkány – 3 7 10

Csenger 1 2 9 12

Demecser – – 4 4

Dombrád – 1 8 9

Fehérgyarmat – 7 7 14

Ibrány – 3 6 9

Kemecse 1 – 6 7

Kisvárda 3 5 30 38

Település H S K Ö

Mándok – 2 4 6

Máriapócs – 2 2 4

Mátészalka – 12 29 41

Nagyecsed – 3 6 9

Nagyhalász – 2 11 13

Nagykálló 1 6 15 22

Nyírbátor – 9 19 28

Nyíregyháza 6 66 171 243

Nyírlugos – 1 2 3

Nyírmada – 3 4 7

Település H S K Ö

Nyírtelek – 4 8 12

Rakamaz – 4 11 15

Tiszalök – 1 13 14

Tiszavasvári 1 3 18 22

Újfehértó 1 8 17 26

Vaja 1 2 4 7

Vásárosnamény – 5 10 15

Záhony – 1 4 5

Összesen: 16 157 437 610

H: halálos, S: súlyos, K: könnyű, Ö: összes



Ibrány.
SZON.HU






hirdetés