Idézők lepik el a könyvtárat

Akt.:
Nagy érdeklődés kíséri a versenyeket minden alkalommal
Nagy érdeklődés kíséri a versenyeket minden alkalommal
Nyíregyháza – Negyedszer rendezik meg a megyeszékhelyen a League of Legends eSport-bajnokságot.

Míg külföldön már-már kultusza van az e­Sportnak, Magyarországon és a megyében még csak ízlelgetjük a szó jelentését, ismerkedünk azzal, mit takar a kifejezés és az a fantasztikus világ, ami mögötte van. Ebben segíthetnek a Gamers for Gamers fiataljai, akik eldöntötték: igenis közelebb hozzák a keleti országrészben élő laikus közönséghez a videojátékok határtalan univerzumát, és segítenek kor- és sorstársaiknak abban, hogy a lehető legköltséghatékonyabban aknázhassák ki a szórakozási lehetőségeket. A csapat mögé állt a megyei könyvtár, a városi önkormányzat és az Új Nemzedék Nyíregyházi Közösségi Tér is, így az idén negyedszer rendezhetik meg az Idézők Könyvtárát, aminek központjában a League of Legends eSport-bajnokság döntője áll.

A tavaszi rendezvényen összesen 160 fiatal vett részt.” Balogh Bence

– A tavaszi rendezvényen összesen 160 fiatal vett részt, akik többek között a PlayStation VR-t is kipróbálhatták. Október 8-án, vasárnap 10 órától visszatérünk egy igen csábító és ösztönző, több mint 200 ezer forintos nyereményalappal, amit részben a Móricz Zsigmond könyvtár, részben a League of Legends fejlesztője, a Riot Games, valamint a SpawnPool biztosít a nyerteseknek, akik önállóan és ötfős csoportokban is megmérkőzhetnek – árulta el Balogh Bence. A Gamers for Gamers vezetője és a rendezvény főszervezője hozzátette: vasárnap a könyvtárban egész nap díjmentesen használhatók a kihelyezett játékkonzolok, emellett kvízekkel, nyereményjátékokkal és egyéb érdekes programokkal várják az érdeklődőket. A belépés és a részvétel ingyenes, a regisztrációhoz egyedül az olvasójegy szükséges. Akinek nincs, díjmentesen igényelhet.

Előadások, vendégek

Az Idézők Könyvtárában Komolyan a játékról címmel előadást tart Csatári Emese, a Human-Net Alapítvány munkatársa, a Craftábor szervezője. A játék – és ebbe a számítógépes játékok is beletartoznak – nem csupán szórakoztató tevékenység, hanem értékteremtő, hangulatjavító, tanulást segítő, kompetencia- és képességfejlesztő eszköz.
A játékosítás fogalmának megjelenésével a videojátékokról már nemcsak problémaként beszélnek, hanem elkezdték kutatni a pozitív hatásait is, hogy milyen kompetenciákat fejlesztenek, és hogy hogyan lehet az itt szerzett tudást, tapasztalatot hasznosítani a „valóságban”. Az gémerek Csepoval, a fiatal YouTuberrel is találkozhatnak, aki különleges előadással is készül.

– KM –


Kategóriája „legleglegje”

A League of Legends (LoL) kategóriájának legismertebb és legelismertebb játéka. A játékos regisztráció után az úgynevezett Idéző szerepébe bújik, aki egy mágikus kapcsolattal egy hőst tud irányítani.

A négy különböző pályán a játékosok két egyenlő, három-, illetve ötfős csapatokra oszlanak, mindenki egy általa vagy véletlenszerűen választott hőst irányítva. A csapatok a térkép két átellenes pontján kezdenek egy Érkező Medence (Spawn Pool) nevű helyen, a Nexus (főközpont) mellett. Az ellenfél Nexusának elpusztításával lehet megnyerni a játékot, vagy ha az ellenfél csapata feladja.








hirdetés